Gå till innehåll

idé till kortfilm!


BrainSlug

Recommended Posts

Tja, det är ett upplägg som står eller faller med just det som kommer sen.

 

Detta kan bli intressant, överaskande och ganska bra. Precis som det kan bli motsatsen. Tänk bara hur många proffs som falerar just på att ha ett bra upplägg och sen en förklaring som inte passar.

 

Jag kommer inte med några förslag, men jag läser gladeligen vidare när det finns mer. När det är mer komplett kan du få vettigare feedback.

 

/jon

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Tack för era svar!

 

Jag kanske var för otydlig. Det här är hela filmen. Den slutar med att kvinnan försvinner. Nu förstår jag att det låter som en tråkig och meninglös film men låt mig förklara. Detta är en miniatyrvariant av ett äktenskap. Båten är alltså det oundvikliga slutet för deras kärlek som kommer närmare och närmare.

 

/brainslug

Länk till kommentar
Share on other sites

Jaha, okej... Har man hängt i det här forumet ett tag så har man snart sett fler oavslutade historier än avslutade, så jag trodde att detta var en sån.

 

Men som avslutad historia då: Jo, den är väldigt "djup". Risken är stor att den känns meningslös. Det är även mycket möjligt att den blir tråkig, men det hänger ju på hur den genomförs rent filmmässigt.

 

Om du vill fortsätta med denna idé så tycker jag att du kan pröva att skriva den i manusform så blir det lättare för oss att se om den blir bra eller inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...