Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sökte runt lite på forumet men hittade ingen tråd om detta =/

Jo, jag ska rendera ut en film som ska spelas upp via en projektor på en 2X2 meters duk har jag för mig (om nu detta spelar någon roll för formatet) och jag skulle vilja veta vad som skulle vara bäst för det här.

Använder Vegas 5.0 och får väl klassa sig själv som "erfaren nybörjare" eller något =P

Postad

DVD. Finns iof en PC som man kan spela upp på istället men det känns stabilare att lägga skivan i en DVD spelare ^^ Skoldatorer är inget att lita på.

Postad

Testade att rendera ut i NTSC DV 29,97 Fps, 720x480 lower field, uncompressed. Har tyvärr ingen projektor hemma att testa med :P men kan det här vara ett dugligt filformat?

Postad

Varför inte göra en helt vanlig DVD? En PAL (mpeg2 720x576) DVD som man alltid gör? (NTSC är sämre än PAL - amerikanerna lider med detta).

Postad

tja det var lite därför jag frågade ^^ jag vet inte riktigt vilket som är ett bra fomat :)

Men jag ska testa att rendera i det formatet.

Hur blir det med filstorleken då föresten? blir den markant större än NTSC eller blir det någorlunda liknande?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...