Christian van Caine Postad 27 april 2006 Postad 27 april 2006 DeCaf - Jodå, det känns. Film Skoj: Ett gott råd: Ge fan. Vet ni inte vad ni gör så kan ni skada er allvarligt, ström är inget man leker med utan vidare, & det finns ingen som helst vettig orsak att försöka göra nåt sånt IRL. Har du inte tänkt göra Mondofilm så är fIlm illusion. Sen, med Van Der Graaf generator, menar ni då en vanlig Tessla-Coil? Dvs en rund kula med blixtar som reagerar på & följer händerna & diverse kroppsdelar man trycker mot dom? Jakesnake: Jupp. Ju mer motstånd (så länge strömmen kan gå igenom alls), ju störrre grill-faktor :-) Kommer inte ihåg exakta formlerna, men kan ju säga att man har att göra om man vill få en supraledare att glöda. Själv har jag roat mig med att grilla blyertspennor & sånt med olika typer av starkström tills min lärare hotade med våld på Gymnasiet...det var kul :-) ....bör kanske tillägga att han inte oroade sig för vad som kunde hända (han kännde mig tillräckligt), så mycket som för stanken :-) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.