Gå till innehåll

Timotej & Blöjmaffian (17:24)


TimTom

Recommended Posts

http://img77.imageshack.us/img77/1198/63mw.th.pnghttp://img434.imageshack.us/img434/2762/59rz.th.pnghttp://img434.imageshack.us/img434/7329/43vh.th.png

 

http://unixcore.dyndns.org/~seniil/Timmeh/Filmer/Timotej%20och%20bj%f6jmaffian.wmv (32,2 MB) - (WMV)

 

Timotej & Blöjmaffian är en högst oseriös film som handlar om

huvud personen Timotej som råkar hamna i despyt med den

fruktade "blöjmaffian".

Timotej överlever ett mordförsök och vaknar upp mitt ute i en

skog fast besluten att ta hämd på maffian igenom att ta hjälp

av sina fruktade kontakter.

 

-

 

INFO OM FILMEN:

 

En film vi gjorde som skolprojekt för några veckor sedan.

Kvaliteten är sådär, kunde ha varit bättre + att vissa kanske

stör sig på att fälten syns för mycket.

Annars så vill jag nog säga att jag är nöjd med denna filmen

och nu vill jag veta vad ni tycker.

 

(Filmen är inte seriös, än en gång.)

 

MVH: TimTom

Länk till kommentar
Share on other sites

Riktigt skoj film faktiskt, en av de få amatör filmer som jag orkar se igenom hela. Lite synd att det är sånt tråkigt väder bara, hade gjort sig bättre på sommaren. Slutet va ju klockrent! :D

 

 

Nån mer änn jag som tyckte den onda hitman killen var lite lik Simon pegg från shaun of the dead? Rött hår, vit skjorta, slips....

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, den filmen var ju faktiskt lite smårolig :)

 

Men när ni har exporterat filmen från Avid, eller vad ni nu har använt för program, har ni valt antingen 16:9 eller 4:3, vilket är fel. Ni sak välja "square", då slipper ni dessa konstiga "ränderna" i alla rörelser.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=berlin87]Ja, den filmen var ju faktiskt lite smårolig :)

 

Men när ni har exporterat filmen från Avid, eller vad ni nu har använt för program, har ni valt antingen 16:9 eller 4:3, vilket är fel. Ni sak välja "square", då slipper ni dessa konstiga "ränderna" i alla rörelser.[/citat]

 

4:3 och 16:9 är bara olika storleksförhållanden på bilden och har ingenting med ränderna i filmen att göra, 4:3 är det vanliga tv-formatet och 16:9 är wide-screen.

Att det blir ränder i filmen beror på att video är interlace

och för att slippa dessa ränder måste man deinterlace filmen.

Att ränderna blir så breda och tydliga det här fallet beror troligen på att dom trycktes ihop på det sättet i komprimeringen, eftersom höjden (och bredden) har ändrats från orginal-materialet.

 

så för att slippa ränderna måste man deinsterlaca filmen (medans den har rätt upplösning)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo djungelsmurfen jag vte att 4:3 och 16:9 är formatet på bilden, men när man exporterar kan man välja mellan 4:3, 16:9 och square...och då måste man välja square, för annars trycker den på något sätt så dte blir som vi ser på filmen...var så för mig ett tag innan jag fatta att square var dte man skulle välja....Filmar man i tex 16:9, så e dte egentligen ingen "riktig" 16:9 utan det bara läggs på svarta rutor uppe och nere (på det flesta kamrorna), och dte är anledningen till varför du inte ska trycka ihop det som 16:9 sen..

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag medverkar i denna film. WOHOOO.

 

Rätt ok faktiskt inte riktigt min humor men man måste ju ställa upp och vara med. Har man samma humor som skaparen av manuset så är det nog en riktigt bra film.

 

Den får 3/5 i betyg mest för att det inte riktigt är min humor. Men ett högklassigt arbete som nästan alltid.

 

PS. I min mening så stör inte ränderna speciellt mycket.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Allanon]Jag medverkar i denna film. WOHOOO.

 

Rätt ok faktiskt inte riktigt min humor men man måste ju ställa upp och vara med. Har man samma humor som skaparen av manuset så är det nog en riktigt bra film.

 

Den får 3/5 i betyg mest för att det inte riktigt är min humor. Men ett högklassigt arbete som nästan alltid.

 

PS. I min mening så stör inte ränderna speciellt mycket.[/citat]

 

En femma till personen som lyckas lista ut vem han över mig spelar.

Annars tycker jag det var en bra analys, speciellt det där med humorn.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

jag tycker den var soft .. kanske lite långsam ibland .. borde ha klippt ner den lite lite. och lite dåligt ljud men annars grymt bra .. har en gumpa feeling över den !

 

 

en sak till bara ... fixa länken den funkar inte .. jag gick bakvägen för att hitta filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...