Jump to content

Natt effekt i adobe premiere 1.5

Twetman
 Share

Recommended Posts

Hej. Jag har ett problem med att min polare sa till mig att man ska filma nattscener i dagsljus och att man i efterhand kan få fram riktigt snygg natt-ljus. Jag hittar inte något bra sett att göra detta och undrar därför om det finns några tips. Dvs jag vill få scener som är filmade i dagsljus att se ut som om den är filmad på natten.

Tack/

jag använder vegas men det lilla jag har använt premiere så tycker jag nog att det är bättre. dock så började jag använda vegas långt innan jag provade premiere så jag är alldeles för van vid vegas tänket. sen så tycker jag inte att det i det här fallet spelar nån större roll. kan du vegas bra kan du nog få till en lika bra redigering som i premiere

Det beror helt och hållet på behov. Börja med att förklara vad det är du letar efter så blir det lättare att svara på om Premiere Pro är det du letar efter.

Det är bara oseriöst att påstå att Vegas är bättre än Premiere Pro eller tvärtom utan att veta vilka behov programmet ska fylla.

Men för att kommentera ash inlägg ovanför; Både Premiere Pro och Vegas är väldigt mycket bättre än Premiere. I de flesta avseenden.