TsThorsell Postad 27 mars 2006 Postad 27 mars 2006 Hej alla filmfantaster, jag är helt och hållet en newbee på området. Nu har jag ramlat in på ett bananskal pga att grabben spelar ishockey, vi har filmat ett antal matcher på miniDV som jag så här långt redigerat i Microsofts Movie Maker men där saknas framför allt två funktioner jag skulle vilja ha: 1. Att kunna bestämma längden (framför allt i tid) på klippövergångarna vid tex vipe. 2. Att kunna skapa DVD menyer. I mitt fall måste man dessutom kunna ha flera filmer på samma DVD. Sedan har jag några frågor till: Det nämns ett format som kallas DV-Avi här på forumet, kan jag få ut det fån Microsofts Movie Maker ? Eller vilket prog ska jag ha? Är det premiere elements som gäller, klarar den dessa uppgifter? 0 Citera
leranimatör Postad 27 mars 2006 Postad 27 mars 2006 Jag den store leranimatören har ägnat mig tid åt att svara på EN FRÅGA... [citat=TsThorsell] 1. Att kunna bestämma längden (framför allt i tid) på klippövergångarna vid tex vipe. [/citat] Efter ha använt movie maker i ca 5-6 år så kan jag svara säkert att det går visst att tiden i övergångar du gör bara såhär... ...Kolla igenom dem fyra bilderna så förstår du nog, jag visar med en hemma gjord Pingu film. 0 Citera
TsThorsell Postad 27 mars 2006 Författare Postad 27 mars 2006 Då är det nog så att min dator inte riktigt orkar med. MVH Thomas 0 Citera
Headman Postad 28 mars 2006 Postad 28 mars 2006 Du kan alltid använda pinnacle studio 10. där gör du filmen i tre steg först impoterar du filmen, sen redigerar du den och till sist lägger in den på dvd. och du kan lägga in fler än en film på en dvd. man kan även lägga in filmerna på en cd men du får ej samma kvalite. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.