rascar Postad 20 mars 2006 Postad 20 mars 2006 Ett projekt jag hoppas påbörja skall vara "Mastered on Digibeta 16:9 widescreen fullheight anamorphic format." Vi skall göra en animation som jag kan jobba på hemifrån men Frågan är om jag kan ta det färdiga jobbet via DV-cam till ett ställe där det kan överföras till Digibeta, eller förlorar jag en massa kvalité då? ' Om vårat förslag går igenom får vi ekonomiskt stöd så jag undrar om jag borde räkna med i budgeten att behöva jobba i en hyrd svit för att bibehålla bildkvalitén. Jag är "nybörjare" och skall ta mig vatten över huvudet igen, bästa sättet att lära på eller? Hoppas jag uttycker mig klart!! 0 Citera
Lulletott Postad 20 mars 2006 Postad 20 mars 2006 Hej! Nej du får ingen sämre kvalité vid en överföring till DigiBeta. Kvalitén förblir den samma som på DV-CAM bandet, dock kan ljudet förämras en aning beroende på vad du kört med för samplingsfrekvens. Eftersom ni ska animera kommer ni säkert att ljudlägga efteråt, då har ni chans att spela in ljudet i rätt kvalité och sedan dubba in det till Digibetan. På vilket sätt ska ni animera? Varför just till DV-CAM först om ni ska animera? Lycka till! / Rickard 0 Citera
rascar Postad 21 mars 2006 Författare Postad 21 mars 2006 [citat=Lulletott]Hej! På vilket sätt ska ni animera? Varför just till DV-CAM först om ni ska animera? [/citat] Tack för svaret! Det blir en bladning av allt möjligt. En illustratör skall animera på något vis. Han har använt Flash till det, men jag hoppas på ett annat sätt. Jag skall leta efter något lämpligare. Det får bli det minst tid- och svettkrävande sättet... Illustrationerna har jag tänkt lägga ihop i After Effects sedan. Varför just DV-cam? För att vi inte har tillgång till en Digibeta-maskin själva. Så jag måste få materialet någonstans där jag kan överföra det. Men det kanske vore bättre att ta det över okomprimerat via ett antal DVD. Eller så kanske man kan hyra en Digibeta? Vet inte hur det fungerar :§ Får kolla upp. 0 Citera
alpha60 Postad 21 mars 2006 Postad 21 mars 2006 Man kan iofs hyra en digibetabandare, men kolla med secondunit.se jag tror de kan spela över quicktime->digibeta. /Fredrik 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.