Neo Postad 19 mars 2006 Postad 19 mars 2006 En ny film av Daniel Fridell Säg att du älskar mig är ett drama om 15-åriga Fatou och hennes vänner Betty och Kim som lever ett sexuellt utsvävande liv. I en tid då man experimenterar och försöker hitta kärlek, så tror de att enda vägen att få det är genom sex. De lägger ut halvnakna bilder på sig själva och dejtar okända män på nätet. En kväll efter att de spelat "sms-striptease" med ett killgäng händer det otänkbara. Fatou blir utsatt för ett övergrepp. Hon förnekar det hela, inför skolan, inför föräldrarna och även för sig själv. Fatou och hennes vänner lever vidare som om ingenting hänt, de arrangerar olagliga "funksexball"-fester och struntar i sociala myndigheter och föräldrar som börjar ana oråd. Men en dag hinner verkligheten ifatt henne och hennes vänner. en kort sammanfattning, va tycker ni om trailen. http://www.alskamig.se/teaser1.html 0 Citera
final_cut Postad 19 mars 2006 Postad 19 mars 2006 Inget jag direkt suktar efter att se. Lite trött på den svenska realismen. Slår vad om att det inte ens finns något sex i filmen, trots att det på ett sätt är huvudtemat. Kanske en puss eller två på kinden, eller två människor som ligger och juckar under lakanen. PS. Jag är verkligen inte så bitter som jag låter ;) 0 Citera
yooonis Postad 19 mars 2006 Postad 19 mars 2006 lite gammalt hederligt lakan-juck e gött då o då :) 0 Citera
Adam88 Postad 19 mars 2006 Postad 19 mars 2006 Njae. Den där får mig inte att skrika ut: Jag älskar dig! precis... Så undrar jag varför man måste förlägga sådana historier till skitiga förorter, som om det inte hände någon annanstans. 0 Citera
Stupider...lika a fox Postad 20 mars 2006 Postad 20 mars 2006 Känns lite som om det här redan har gjort mer eller mindre... Generellt är dessa ungdomsfilmer som bara följer mallen hur alla andra ser ut väldigt slätstrukna. Varför kan inte du göra en film som man inte kan gissa sig fram till vad som händer? För ja, så är det även om jag bara har sett en liten bit på trailern. Men visst, det är säkert god underhållning, jag tycker att skådespelarna verkade trovärdiga och det var schysst kamerarbete och foto. Men jag efterlyser lite mer nyskapande och kreativivet när det gäller ungdomshistorier i Sverige. 0 Citera
final_cut Postad 20 mars 2006 Postad 20 mars 2006 Om Fucking Åmål inte gjorde det för genren, så måste det väl ändå ha varit Hip Hip Hora! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.