leranimatör Postad 19 mars 2006 Postad 19 mars 2006 Hej, är det någon som vet vad för sorts ögan som är lika stora och lika dana och som funkar bra till leranimation, och isåfall kunna berrätta var man kan köpa såna. Jag skulle bli välldigt tacksam för svar! 0 Citera
Hagwall Postad 19 mars 2006 Postad 19 mars 2006 Sist använde jag soft-airgun kulor... de är ca 6mm i diameter och i princip gratis. bara att borra hål med en 1mm borr (borra inte rakt igenom) sen målar du pupil och ev. iris. slutligen lackas hela ögat med vattenbaserat klarlack. Finns förstås andra sätt och du vill kanske ha några som är större. Kolla på http://www.animateclay.com Du kan ju försöka leta efter glaskulor i rätt diameter och med hål i eller platskulor. Använd fantasin. (Dockan på bilden har ögon av soft-airgun kulor) 0 Citera
leranimatör Postad 19 mars 2006 Författare Postad 19 mars 2006 Dem där soft-araguin ögonen var ju perfeckta. Men vart kan jag få tag på alla grejor som behövs för dem ögonen? 0 Citera
Hagwall Postad 20 mars 2006 Postad 20 mars 2006 Kulor - Hobbex eller någon annanstans 1mm borr - vilken järnaffär som helst Drillborr - finns kanske någon hemma? annars på samma ställe som 1mm borren (använd helst inte en motordriven borr) Färg och lack - färg/hobbyaffär (tror att du kan få tag på allt utom kulorna på Coop...) Lycka till! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.