Gå till innehåll

24-bit/192kHz vid DVredigering?


ArtGraphics FP

Recommended Posts

Jag har inte PPro 1.5 installerat längre men i PPro 2.0 så exporterar den:

 

Sample rates:

11025 Hz

22050 Hz

32000 Hz

41100 Hz

48000 Hz

88200 Hz

96000 Hz

 

Sample type:

8-bit, 16-bit, 24-bit,32-bit samt 32-bit float

 

Varför vill du jobba med 24-bit/192Khz? DV är ju alltid 12-bit/32Khz eller 16-bit/48Khz.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ArtGraphics FP]Ljudet som läggs på och redigeras med Videomaterialet är 24/96.

 

Jag Använder aldrig DVljudet. - Konsertfilmning.

 

SVT kräver 24 bit / 96 för Ljud.[/citat]

 

Kräver dom det på konsert sammanhang? för inte gör dom det i andra produktioner!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har skickat in sändningsmastrar i DIGIBETA till SVT,

jag har aldrig hört talas om krav på 24Bit 96kHz.

 

Ljud för Digibeta (som är deras sändningsformat) är 20 bit 48kHz.

 

Du kan lugnt redigera i 16Bit 48kHz, om materialet är tänkt att sändas i TV. Du kommer aldrig att höra någon skillnad av uppsamplingen från 16Bit till 20Bit.

 

T.o.m. "HIFI-nördar" som kör DVD-Audio i 24/96 upplever att ljud i 20Bit/48kHZ låter bättre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hm, allt jag skickat till SVT har åsså vart i 16/48, vilket var kraven dom sa till mig. 24/96 används ju för övrigt inte alls till film än så länge.

 

Well, jag kan personligen inte förstå hur någon kan påstå att 20/48 skulle låta bättre än 24/96, däremot kan jag tänka mig att många måhända inte märker så stor skilnad beroende på deras utrustning.

För mig är det ren tortyr varje gång jag måste sänka mina inspelningar från 32/192 till 16/48, men a man´s gotta do what a man´s gotta do ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...