swempa Postad 6 mars 2006 Postad 6 mars 2006 Har nog letat över hela internet efter munnar men hittar inga :) Jag skulle vilja ha dom till min film.... någon som har olika former på munnar, eller vet vad kan hitta det? 0 Citera
BadSeed Postad 8 mars 2006 Postad 8 mars 2006 vadå før munnar? førlagor som du kan utgå från eller? Du kan ju alltid titta på nån animation med munrørelser som du tycker e snygg och utgå från den. annars finns ju exempel på det i boken cracking animation av Aardman 0 Citera
Hagwall Postad 14 mars 2006 Postad 14 mars 2006 Börja skulptera (dock inte på din originalmodell) och försöka forma munnen så det ser ut som att den ger det ljud du vill ha... Annars är som sagt Crackin Animation en bra referens. Kan vara smart att skulptera hel huvudet och sen skära bort den del som du vill att munnen ska ta upp och sen göra en gipsform av den, i vilken du sen pressar lera för att få rätt form på alla munnar du ska göra. Sen skulpterar du individuella munnar. 0 Citera
BadSeed Postad 16 mars 2006 Postad 16 mars 2006 du kan ju alltid filma dig själv när du säger replikerna och sedan välja ut de mest karakteristiska rörelserna när du själv pratar och försöka skulptera dessa. Jag bifogar två bilder med ett huvud med utbytbara munnar. Huvudet är skulpterat med fimolera som ärbränt i ugn. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.