Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vet inte när den versionen dyker upp. Men nu så är informationen ivägskickad till celtx. Och förhoppningsvis tar det inte allt för lång tid innan de fått upp filer med svenska språket.

/jon

• 3 veckor senare...
Postad

Nu vet jag lite mer, det är full rulle för att släppa en ny version av celtx i början av maj, fortfarande inte version 1.0.

Då detta är klart och versionen är släppt utan någon akut bugg så kommer han ta tag i språkfilen som jag skickat. Så tidig sommar borde det finnas i samtliga versioner.

Postad

Då detta blivit lite försenat så kan jag faktiskt uppdatera detta och skicka iväg ännu en revision.

Så om jag skriver bild så som Munthe föreslår, är detta bra för resten?

Första... Andra...

• 1 månad senare...
Postad

Nu har de precis släppt 0.9.7 rc2 versionen, lite buggig men en klar förbättring gentemot tidigare version. När detta då är fixat får jag nog uppdatera språkfilen ytterligare eftersom det har tillkommit funktioner.

Postad

Nu har jag fått språkfilen som behöver mer jobb, då det tillkommit lite funktioner. Jag har för avsikt att få iväg det innan denna vecka är över.

Så nu närmar sig en svensk version i alla fall.

Ha gott,

Sen ska jag fila lite mer på manusguiden :) Men det tickar på i sitt makliga tempo.

/jon

Postad

Jag såg denna tråd först nu. Programvaran ser väldigt intressant ut, men jag fattar inte vad det är för licens på den? Celtx verkar ju vara ett företag, men affärsmodellen verkar inte handla om att sälja programmet. Inte heller servertjänsterna verkar de ta betalt för. Och inte är det ett open source-projekt heller. Så vad är det? Skumt.

Postad

Jag tror de kör open source på programmet, sen kommer det komma funktioner och annat som de tar betalt för i ett senare skede. Risken är att programvaran blir mer och mer beroende av tjänsterna utanför.

Låt säga att en i ditt kompisgäng då abbonerar på något så kanske det drar in dig i ett abbonemang sen. Detta är ju ungefär vad microsoft också pysslar med.

Jag är inte säker, men kanske...

Postad

Det verkar som om någon har fixat klart den svenska språkfilen. Då slipper ni vänta på mig. Så fort jag har fått besked att svenska versionen finns för nedladdning så tjoar jag till.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...