Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag har hittat ett redigeringsprogram på Hobbex. Det heter Magix Movie Edit Pro och jag undrar om det är något att slänga ut pengar på? Är det någon som testat det?

Postad

Det är inte det bästa programmet. Jag har testat, jag tycker man ska satsa på bättre redigeringsprogram för när jag bränner i programmet så blir filmen försaktad och gör jobbiga toningar var 7: e sekund. Jag tycker du skulle lagt tråden i redigerings forumet.:e:e

Postad

Jag var en fantast av Magix förut. Jag tror du kommer gilla det. Det är lätt, några effekter och massa andra saker. Jag tror att du kan söka på GOOGLE BILDER efter magix movie edit pro och se på bilderna för att vara säker.

LYCKA TILL.

Postad

Om Du kan tyska skall Du absolut satsa på den tyska versionen då den ligger en version nyare än den engelska.

Programmet är mycket kunnigt och i klass med program som kostar många tusenlappar mer. Jämfört med Pinnacle är Magix ljusår bättre.

Du kan göra i praktiken allt, det är bara Din kreativitet som sätter gränser. Massor av mallar som lätt kan förändras. Effekten från "24" med flera bilder på svart bakgrund är inga problem. Mycket fina textmöjligheter med fin rulltext.

Bluescreen, Fastmotion/Slowmotion - allt finns med från början utan att Du behöver köpa tilol dyra plugins.

Ett mycket kunnigt forum finns på flera språk, bl.a . Tyska, Engelska, Holländska m.fl.

När filmen är importerad ligger den direkt på tidslinan. Du kan mycket enkelt klippa och göra en mycket proffsig film utan alltför mycket vana redan första dagen. Stabilt och bra. Jag använder nu Canopus 300 som digitaliserare vilket är perfekt med Magix. Tidigare använde jag Pinnacle 9 DV/Analog. Programmet slängde jag ut omgående eftersom det är så töntigt och ostabilt.

Pröva, Du kommer inte att ångra Dig.

-Per

Postad

[citat=Film smurfen]Det är inte det bästa programmet. Jag har testat, jag tycker man ska satsa på bättre redigeringsprogram för när jag bränner i programmet så blir filmen försaktad och gör jobbiga toningar var 7: e sekund. Jag tycker du skulle lagt tråden i redigerings forumet.:e:e[/citat]

Det problemet har inte jag och måste vara ett datorrelaterat problem.

Enda problemet jag haft vid bränning är att jag valt för hög kvalité men efter att ha ställt frågan i Magix Forum fick jag tipset att inte gåp över 6000-6500 om alla DVD-spelare skall kunna läsa skivorna.

-Per

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...