Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag kör Final Cut som red-program och är helnöjd med detta till macen, men har inte motion ännu. Man kan väl även köpa aftereffects till detta antar jag. Vad rekommenderar ni som har mer erfarenhet av dessa specialeffectprogram, jag kommer att vilja göra typ logos och objekt som rör sig i olika hastigheter även tex figurer som man ser att munnen rör sig, ören viftar etc etc. Kom med tips

Postad

[citat=mzreklam]Jag kör Final Cut som red-program och är helnöjd med detta till macen, men har inte motion ännu. Man kan väl även köpa aftereffects till detta antar jag. Vad rekommenderar ni som har mer erfarenhet av dessa specialeffectprogram, jag kommer att vilja göra typ logos och objekt som rör sig i olika hastigheter även tex figurer som man ser att munnen rör sig, ören viftar etc etc. Kom med tips[/citat]

Jag tycker själv After Effects är ett giviet val om det står mellan det och Motion.

Klart, jag kan inte Motion särskilt bra, och vet inte exakt vad som inte går att göra/vad som går att göra i dem. En stort plus är dock att det finns mängder av tredjeparts plug-in till After Effects vilket det inte finns till Motion (ännu)

Fast det är klart, ska du bara ha det till att animera så skulle väl bägge kunna funka. Motion är väl inte lika dyrt.

Mitt tips är dock After Effects.

Postad

motion och ae är ganska olika som pogram....För ett compositions och specialeffect program, massor med möjligheter och tillgång till att jobba i 3d miljö så ät ae lämpligare....motion är bra och väldigt lättanvänt, man kan få riktit super scener med lite kunskap och tid, men dock är det lite begränsat....personligen så skulle jag inte köpa någon av dem...jag arbetar i Shake 4.....rekommenderar...;)

Postad

[citat=R.R Studio]motion och ae är ganska olika som pogram....För ett compositions och specialeffect program, massor med möjligheter och tillgång till att jobba i 3d miljö så ät ae lämpligare....motion är bra och väldigt lättanvänt, man kan få riktit super scener med lite kunskap och tid, men dock är det lite begränsat....personligen så skulle jag inte köpa någon av dem...jag arbetar i Shake 4.....rekommenderar...;)[/citat]

30000 kr för en Shakelicens för att animera lite logotyper och hundsvansar? Tycker du ska satsa på After Effects. Shake är mer highend men ska du göra små animationer är After Effects helt klart bättre, och billigare. Ända fördelen med Shake skulle väl i så fall vara den betydligt bättre Curve Editorn, vilken nu sägs vara lika bra i AE 7.0.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...