Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lite tjatigt kanske men i Maya Docs (hjälpen) finns ju ett kapitel under Using Maya och Dynamics and Simulation som beskriver Live. Här finns ju en hel del övningar.

Har du följt alla dessa? Jag har full förståelse för att man kan tycka att det är svårt och knöligt. Det tycker jag!

Postad

jag letar men hittar inget där... hjälp!

Har också ett jävla konstigt problem med maya. Live, cloth, och fluids försvinner från menyn i maya. Får upp cloth o fluids eftersom de finns med i snabbknapparna men inte live. Vad gör jag?

Postad

[citat=Danell]jag letar men hittar inget där... hjälp!

Har också ett jävla konstigt problem med maya. Live, cloth, och fluids försvinner från menyn i maya. Får upp cloth o fluids eftersom de finns med i snabbknapparna men inte live. Vad gör jag?[/citat]

Var letar du?

Har du kollat hjälpen.

Vilken version av Maya har du? Både utgåva och vilken sort PLE Compete eller Unlimited?

På vilket operativ? Jag har hört folk med Mac OS som har problem med att menyer förvinner.

Installera om kan vara en lösning.

Postad

[citat=ash]vad e live? typ som reactor i max eller?[/citat]

Nope, utan den biten heter Maya Dynamics (om jag inte missminner mig ang. vad reactor är). Live är lite hjälpmedel för att lägga ihop 3d-scenen med filmat material, t.ex motion tracking, camera tracking och lite sådant.

McWolfe

Postad

Precis... Jo jag kör på PC, XP och så har jag v.5 unlimited. Jo hjälpen har jag ko9llat men jag skulle vilja få tag på dem på tpb som han sa men jag hitter den inte!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...