Danell Postad 1 mars 2006 Postad 1 mars 2006 SNÄLLA! Någon hjälp mig med att hitta en tutorial eller liknande till Live i Maya. Fattar inte ett piss men det verkar så midigt att kunna! 0 Citera
Stefan_holst Postad 1 mars 2006 Postad 1 mars 2006 Lite tjatigt kanske men i Maya Docs (hjälpen) finns ju ett kapitel under Using Maya och Dynamics and Simulation som beskriver Live. Här finns ju en hel del övningar. Har du följt alla dessa? Jag har full förståelse för att man kan tycka att det är svårt och knöligt. Det tycker jag! 0 Citera
polkagris Postad 1 mars 2006 Postad 1 mars 2006 det finns en tutorial på typ 600 sidor (40mb tror jag) som ligger på tpb... 0 Citera
Stefan_holst Postad 1 mars 2006 Postad 1 mars 2006 [citat=polkagris]det finns en tutorial på typ 600 sidor (40mb tror jag) som ligger på tpb...[/citat] tpb? :-P 0 Citera
simonrahnster Postad 1 mars 2006 Postad 1 mars 2006 [citat=Stefan_holst][citat=polkagris]det finns en tutorial på typ 600 sidor (40mb tror jag) som ligger på tpb...[/citat] tpb? :-P[/citat] tpb = thepiratebay.org sida med torrents. 0 Citera
Danell Postad 2 mars 2006 Författare Postad 2 mars 2006 jag letar men hittar inget där... hjälp! Har också ett jävla konstigt problem med maya. Live, cloth, och fluids försvinner från menyn i maya. Får upp cloth o fluids eftersom de finns med i snabbknapparna men inte live. Vad gör jag? 0 Citera
Stefan_holst Postad 2 mars 2006 Postad 2 mars 2006 [citat=Danell]jag letar men hittar inget där... hjälp! Har också ett jävla konstigt problem med maya. Live, cloth, och fluids försvinner från menyn i maya. Får upp cloth o fluids eftersom de finns med i snabbknapparna men inte live. Vad gör jag?[/citat] Var letar du? Har du kollat hjälpen. Vilken version av Maya har du? Både utgåva och vilken sort PLE Compete eller Unlimited? På vilket operativ? Jag har hört folk med Mac OS som har problem med att menyer förvinner. Installera om kan vara en lösning. 0 Citera
McWolfe Postad 3 mars 2006 Postad 3 mars 2006 [citat=ash]vad e live? typ som reactor i max eller?[/citat] Nope, utan den biten heter Maya Dynamics (om jag inte missminner mig ang. vad reactor är). Live är lite hjälpmedel för att lägga ihop 3d-scenen med filmat material, t.ex motion tracking, camera tracking och lite sådant. McWolfe 0 Citera
Danell Postad 3 mars 2006 Författare Postad 3 mars 2006 Precis... Jo jag kör på PC, XP och så har jag v.5 unlimited. Jo hjälpen har jag ko9llat men jag skulle vilja få tag på dem på tpb som han sa men jag hitter den inte! 0 Citera
ash Postad 3 mars 2006 Postad 3 mars 2006 kan det vara den här han menar? http://thepiratebay.org/details.php?id=3368410 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.