leranimatör Postad 23 februari 2006 Postad 23 februari 2006 Hej jag undrar om någon vet om det går att scanna två saker. Alltså jag menar om man ritat gubben i filmen på typ kopieringspapper och ritat en bakrund på ett annat lika stort kopieringspapper och sen lägger gubb-pappret underst i scannern och bakrundpappret över, blir det då en bild med gubben på bakrunden? Hoppas ni förstod! 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 23 februari 2006 Postad 23 februari 2006 Om jag fattade rätt (vilket jag säkert inte gjorde) så verkar det din fundering inte riktigt klok. 0 Citera
jmalmsten Postad 23 februari 2006 Postad 23 februari 2006 eeeeh jovisst går det om papperet runt gubben är genomskinligt,.. det är ju ingen magisk X-ray du snackar om antar jag... men varför? är det inte lättare att sätta ihop delarna i datorn? 0 Citera
leranimatör Postad 23 februari 2006 Författare Postad 23 februari 2006 Kanske inte riktigt klok men jag har inte lyckats med att få kameran exakt stilla när jag animerar så jag kom på att man kunde kanske använda scannern? 0 Citera
leranimatör Postad 23 februari 2006 Författare Postad 23 februari 2006 [citat=jmalmsten]eeeeh jovisst går det om papperet runt gubben är genomskinligt,.. det är ju ingen magisk X-ray du snackar om antar jag... men varför? är det inte lättare att sätta ihop delarna i datorn?[/citat] Jag har försökt men inte riktigt lyckas så jag kom på den här idén. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.