Pace Posted August 18, 2002 Share Posted August 18, 2002 Såg precis sista delen av Beck-filmerna som TV4 visar (Spår i mörker) och la märke till att de bytt fotograf (kollade eftertexten och det stämde) till en, i mitt tycke, sämre. För det första tyckte jag att kameran skakade lite omotiverat mycket (handkamera) vilket jag inte alls är van vid sedan de andra Beck-filmerna som är fotad av Olof Johnson, FSF. Dessutom tycker jag att denne danske (?) filmfotografen som gjorde Spår i mörker körde med en högre filmkänslighet och mer naturligt ljus än Olof. Kan det stämma? Givetvis är det innehållet i filmerna som räknas, men skillnaderna var så tydliga att jag ibland tänkte lite extra på det istället för handlingen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fisheye Posted March 19, 2007 Share Posted March 19, 2007 Jodå jag håller med dig. Blev lite besviken. EDIT Tråden var några år gammal såg det nu. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts