Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hejsan, jag har precis införskaffat Symphonic Orchestra. Är det någon som vet hur man kopplar in tangentbordet som keyboard, jag är nybörjare på detta område. Behöver man något annat program som man plugar in via vst?

Tacksam för svar! =)

Posted

Förstår inte riktigt frågan - vill du koppla ett midi keyboard till datorn?

För att köra EW/QL Symphonic Orchestra så behöver du ett sequenser prg.

Typ Cubase, Logic, Nuendo, Sonar, Digital Performer osv...

Posted

Jag tror han vill veta hur man använder tangentbordet som midi-keyboard.

Ska man ändå skaffa en ordentligt sequencer som sagt ovan så rekomenderar jag att man skaffar sig en midi-keyboard med. Det är så mycket skönare att jobba med, och en midi-keyboard behöver inte kosta skjortan alls. Jag hade till exempel en gammal Casio-synth innan jag ens visste vad midi var för nåt. När jag började experimentera med midi så upptäckte jag att även den faktiskt hade midi in och midi out.

Posted

ah jo men jag ska köpa en, men har inte haft tid just nu bara. Har i vilket fall löst problemet genom att koplla via vst till fruityloops, som då har keyboard som synth om man vill...

Posted

ah jo men jag ska köpa en, men har inte haft tid just nu bara. Har i vilket fall löst problemet genom att koplla via vst till fruityloops, som då har keyboard som synth om man vill...