Gå till innehåll

vad heter låtarna?


Mannemoviemaker

Recommended Posts

Vad heter namnet och tillverkarna till dessa låtar:

 

- Första låten i "green day bullet in a bible" kontsär dvd:n. När dem går in. Denna låt används ofta i filmer när någon gör något historiskt. Tex. flyger. Används ofta när någon är i Slowmotion.

 

- En låt som låter lite som i en kyrka. Hörde den i Riket SVT, och på nån konståknings tävling i svt. Det är folk som nynnar den. "oau oau u a u, oau oa o u, oau u u ao, aou aou a oooooo".... Låter för övrigt lite som pirates of the caribbean men är inte där ifrån...

 

Tacksam om jag får hjälp av åtminstonde namnet på nån av låtarna. Tack tills vidare!

 

/Manne

Länk till kommentar
Share on other sites

Hehe... Jo men det är inte så lätt från beskrivningen; 2:an kan ju vara någon musik från ett "Production Music" företag (Immediate Music eller X-Ray Dog för att nämna två av mina favoriter), men de brukar inte SVT använda...

 

Men om det låter som Pirates of... kan det ju vara vilken som helst musik från Media Ventures - de låter ju enligt många lika allihopa ;)

 

Ett ljudklipp skulle ju underlätta :)

 

/Rico

Länk till kommentar
Share on other sites

Angående Rikets låt, så är väl SVT mästare på att göra rätt för sig i musiksammanhang. Dvs de bokför exakt vad som är med var, så vet du vilket avsnitt det var så tycker jag du ska kontakta svt.

 

Hade det varit mer ooooouuuuuooooo oooooo oooo uuu ooooooo o oooooo, så hade det varit Vangelis.

Länk till kommentar
Share on other sites

Den musik de flesta förknippar med 2001 är vanligtvis "Also sprach Zarathustra" av Richard Strauss

 

Riket hade (ovanligt nog för SVT!) listor i slutet av programmen med vilken musik som använts. Måste erkänna att jag som f.d. Vangelis fantast inte riktigt kan placera låten i alla fall :)

 

/Rico

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...