Jump to content

Erfarenhet av Sennheisers "Plug On"-sändare?

Lulletott
 Share

Recommended Posts

Hej!

Är det någon som kör eller har testat någon av Sennheisers "Plug On" sändare?

Den modell jag är intresserad av heter SKP-100, men kommentera gärna om ni använt någon annan modell.

I dagsläget använder jag ett EW-112 myggsystem när jag gör reportage, men jag vill även kunna köra handhållen mick trådlöst. Istället för att köpa deras trådlösa handhållna vill jag istället kunna använda någon av mina handhållna mickar.

Har ni positiv erfarenhet av "Plug on"? Vilka mickar har ni i såfall testat med?

Tack! / Rickard

• 2 weeks later...

Ja jag köpte ew-100-ENG paketet där SKP-100 ingår. Jag har inte använt den massor än men de gånger jag har testat den har den fungerat väldigt bra och man behöver inte dra upp ljudet massor på recievern.

Det du ska tänka på bara att den inte har phantommatning till mikrofonen utan kan endast köras med dynamiska mikrofoner och andra som inte kräver hög strömstyrka för att drivas.

Kan tyvärr inte säga att jag har prövat så värst många mikrofoner med den. Jag tror jag använde en halvtaskig AKG men det fungerade helt ok.

Hej och tack för svaret!

Bra att du är nöjd med den! Jag har redan beställt Sennheiser Evolution G2 100-paketet där man fick med SKP100G2, jag vet inte om några förbättringar gjorts på den men jag antar att den är lika bra som den gamla serien. Det känns bra att du är nöjd med den i alla fall, jag lägger hellre ut lite mer pengar för kvalité.

MVH /Rickard