Gå till innehåll

After Effects. Hur gör man snabb zoom?


burner

Recommended Posts

Hej! Har inte riktigt greppat alla effekter och användningsområden till After Effekts ännu. Men jag tittade på en cool film där det var en person som stod en bit bort och sedan typ super snabbt zoomade dem in på personens ansikte. Skulle vilja veta hur man gör detta.

 

Vill även veta hur man mitt i ett klipp fryser bilden och så den förblir fryst och man hinner lägga in en text (personens namn)

 

Tack på förhand! ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

1. Ändra scale över tid. Morpha till en närbild. Lägg på radial blur.

2. Antingen remappar du tiden tills den fryser vid rätt tillfälle, eller så exporterar du ut en stillbild, importerar den och lägger in den i ditt klipp.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du sätter keyframes så att en bestämd "sträcka" på din timeline spelas mellan två keyframes t.ex. Vill du ha en stillbild så remappar du så att hastigheten är 0 från din första keyfram fram tills du vill börja spela tiden igen.

Lite svårt att förklara. Det finns i någon av menyerna i AE; Enable Time Remapping.

 

Sök på Time Remapping i AE manualen så fixar du nog det.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=lilla_farbrorn]Min fråga till dig burner är varför du inte använder manualen till såna här simpla frågor? Det finns där och du får svar direkt.

 

http://img156.imageshack.us/img156/18/smiley0xu.gif[/citat]

 

 

Alla har väl rätt att ställa sina frågor på detta forum? Svårt för endel, lätt för andra. Det är väl det som forumet är till för? Eller har jag fel??

 

/Erik

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...