Zhyron Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Jag skulle vilja göra en effekt där man har bild ovanpå bild. Ofta när man vill visa att tid går så har man en karaktär göra något sen klipper man till att dom gör nått annat men innan det klippet har slutat, så att man får som ett vattenmärke ovanpå bilden. Men jag har ingen aning hur man gör detta eller med vilket program, nån som har försökt sig på detta tidigare som har en aning? 0 Quote
Djungelsmurfen Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 de går att göra i väldigt många program. vad använder du för program själv? 0 Quote
filmpro Posted February 10, 2006 Posted February 10, 2006 Det finns säkert någon transition som är som en övertoning (vilket jag antar att du menar) annars kan du stegvis ändra opaciteten med keys i effects editorn vilket är lite krångligare och antagligen onödigt .. 0 Quote
Film är skoj Posted February 10, 2006 Posted February 10, 2006 Hur får jag tag på Ae??? Går de typ o ladda ner helt gratis? 0 Quote
filmpro Posted February 11, 2006 Posted February 11, 2006 nee de kostar nåra tusen .. men du kan ju ladda ner en 30days-trial .. http://www.adobe.com/products/tryadobe/download.jsp?ftpID=3295 0 Quote
Recommended Posts