Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Någon som har erfarenhet/åsikter om SB Audigy Video Editor?

jag behöver något bra att tanka in video och 6-kanaligt ljud (via optisk in), och den här verkar ha allt man kan tänka sig även för framtida projekt. det enda negativa jag kan hitta är att den kostar 2500 spänn till och med om man lyckas hitta någon på eBay...

http://images.creative.com/iss/images/products/headers/prod11226_hdr_1_6_1.jpg

info om den på den här länken.

Postad

Det jag stör mig på med SB Audigy generellt är högt jitter & för hög harmonisk distorsion.

Med nya X-Fi har dom kommit en bit längre på vägen, men dom har fortfarande en bit kvar för att jag ska bli nöjd.

Vidare stör jag mig en hel del på att dom inte har 6 diskreta ingångar analogt om dom nu ska ha surroundstöd in, vilket får mig att tro ganska stenhårt att den där burken är mer gjord för media-uppspelning än för riktig videoredigering.

Dock får du tänka på att jag nu jämfört med mångdubbelt dyrare kort. Jag jobbar bla mycket med mastering, vilket ställer höga krav på kvalitet både in & ut, så jag är ganska (läs: väldigt) kräsen med sånt här.

SoundBlaster är absolut ingen proffsutrustning, men på lägre nivå brukar dom funka fint, så jag har svårt att tro att du lär bli speciellt besviken :-)

....sen vet jag iof inte hur väl driversarna funkar för den analoga videon, har själv lite trul med densamme från mitt Matrox Parhelia APVe-kort, men det BÖR funka fint från MovieMaker såvitt jag vet.

Postad

den har fått rätt ok betyg i de recensioner jag hittat online, problemet verkar vara att man måste använda den mjukvaran som kommer med burken för capture. sen kan man iofs använda vilket program som helst för redigering när man väl tankat in filmen.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...