kalle112 Postad 5 februari 2006 Postad 5 februari 2006 På vilket sätt sparar jag mest hårddisk utrymme när jag använder premiere pro? 1) När jag importerar en video och drar den till "timeline-fönstret" och klipper videon i olika delar med "razor-tool"... 2) När jag importerar en video och gör olika kopior av det där varje kopia har olika "in-" och "out-points"? När jag i "project-fönstret" markerar ett klipp, håller in "ctrl" och drar det lite längre ner så bildas ett nytt klipp med samma namn. Blir det nya klippet då en kopia som kräver mer hårddiskutrymme i datorn? 0 Citera
Rogge Postad 5 februari 2006 Postad 5 februari 2006 Både alternativ 1 och 2 sparar ingen plats alls. Om du har 1 timme DV AVI i ditt project och klipper bort 50% så har du fortfarande en timme DV AVI kvar på hårddisken. Skall du spara plats med det project där du klippt bort 50% skall du, om du har version 1.5, använda Project Trimmer. Dom klipp som skapas i Project window är virtuella klipp, sk Sub Clips, och tar ingen plats på hårddisken. Om du raderar ditt klipp så försvinner också dom nya klipp du skapat genom att använda Ctrl i Project Window. 0 Citera
kalle112 Postad 7 februari 2006 Författare Postad 7 februari 2006 ok...tack för svaret. Så med andra ord så går det inte åt nåt extra minne när jag drar samma fil och använder den i videon flera gånger... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.