Gå till innehåll

premiere bugg!!!!!!!!!!!


darko

Recommended Posts

vi förde in en film från dvband till datorn. vi la in 3 låtsnuttar. och så renderade vi skiten. innan hade vi använt mixern och dragit ner volymen på låtarna till en behaglig nivå. men sen när vi skulle föra över filmen till dvband igen blev det skithögt även om det inte hörs högt i datorn. vad är felet?

 

senare blev det också som så att en snutt hördes så som vi ville. den andra hördes inte alls. oc hden tredje ingenting. även om dom där röda linjerna var lågt nere...

Länk till kommentar
Share on other sites

vet inte riktigt hur jag ska förklara...men det är som så att jag har fört in en 12 minuters färdigklippt film i pc:n. anledningen till att jag gjorde detta var för att rendera den svartvit och för att lägga till 3 stycken låtsnuttar under en viss sekvens där jag använder mig av jump cuts. efter varje jumpcut börjar nästa låt (det ska typ funka som för att visa att dom pratat om samma saker jättelänge).

 

låtarna ska höras ganska lågt. då tog jag fram audio mixer (tror jag den heter). det är som tre saker man kan dra upp och ner. då drog jag ner den i mitten som hade hand om låtarna till en behaglig nivå. så att jag fick den volymen jag ville ha på dom tre låtarna. när jag sedan spelade upp filmen i datorn för att titta att allt stämmer, så gjorde det det. men när jag sedan skulle föra över filmen till dv igen (för att kunna, föra över till vhs). "export to tape". så tittade jag på filmen på den lilla skärmen som finns på kameran. allt funkar bra. tills jag kommer till just den sekvensen med låtarna. då spelas den första låten upp skithögt. den andra, och tredje hörs inte alls.

 

+annan info som jag inte vet om den är viktig:

 

när jag drar i mixern ändras inte den där röda tråden som finns på spåren så man kan justera volymen. har dom inget att göra med varandra? är inte mixern till så att man ska slippa klicka på det där?

 

ska man rendera audio filerna? hur gör man det?

 

spåren har jag på en skiva som jag stoppar in...

 

 

bättre än så kan jag nog inte förklara...

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Anledningen till att "gummibanden" för volym inte ändras när man justerar med mixern, är att mixern ändrar mastervolymen. Med det röda gummibandet kan man justera varje ljudklipp individuellt.

 

Har ni testat att använda gummibanden istället för mixern? Har ni kollat så att ni inte råkat lägga till någon effekt på ljudklippen, det verkar så underligt att de får olika volym.

 

Audiofilerna behöver inte renderas på något sätt, inte om bara volymen ändras i alla fall.

Testa annars med att rendera projektet till en fil och undersök hur det blir med volym och synkning då.

Länk till kommentar
Share on other sites

vad menas med mastevolym?

 

vi har ändrat med mixern och "gummibanden", som det är nu. är både mixern nere på -16,8. och gummibanden ganska långt nere också.

 

tror du det kan hjälpa om man lägger mixern på standard. alltså 0. och sedan bara ändra gummibanden`?

 

hur kan man råka lägga en effekt?

Länk till kommentar
Share on other sites

ja det ordnade sig med ljudet. men va fan. ljudet är helt osynkat!!!!!!!! varför blir det så? jag spelade in ljudet direkt på bandet när jag filmade. och har tittat igenom det hundra gånger. men sen när jag skulle rendera det till svartvit så är talet någon sekund efter...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...