Jump to content

Recommended Posts

Posted

Gör så här:

- Slipa ner en riktig kniv så den blir slö.

- Fäst en liten pump vid handtaget (typ en sådan som man kunde fylla små vattenballonger med när man var liten) och fyll den med fakeblod och dra en slang från pumpen till den sidan av eggen som inte ska synas i bild, alltså den som är mot ditt offers hud.

- När du sedan skär henne trycker du samtidigt på pumpen så att blod sipprar ut från pumpen och genom röret som är mot eggen.

Det kommer att bli ett rakt fint blodspår i huden på ditt offer.

Posted

Jag har även hört att det finns kemikalier som reagerar på metal och

blir till en blodliknande vätska som man kan ha på hud.

Någon som vet något om detta?

Posted

Hejsan,

Jag köpte ett pulver hos mehron i London förra året. Det reagerar på vatten och ser realistiskt ut. Du skulle kunna använda detta och "skära" med en slö, fuktig kniv. Ska det spelas in i stockholmstrakten kan jag ställa upp som sminkis och hjälpa till med det. Jag vet tyvärr inte om pulvret finns i sverige.

Alternativ 2 är att man gör en lösdel med en slang i. Slangen måste ha ett snitt i sig. du sätter ihop slangen med en behållare och fyller den med teaterblod. sedan klämmer du till behållaren så att blodet sipprar ut.

mvh

/Sara

Posted

[citat=Spetzer-GoreFreak]Jag kommer ihåg nån gång att jag hittade ett recept på blod och det var nånting med vatten, sirap och röd karamellfärg, nån som vet det receptet?[/citat]

Majssirapsblod tror jag är det närmsta. Egentligen räcker majssirap (Karo, köps på Gray's American Foodstore) och karamellfärg (antingen av märket saturnus eller i samma affär som du köper sirapen. Använd under INGA SOM HELST OMSTÄNDIGHETER ekströms karamellfärg.Färgen fläckar allt och går inte bort sedan).

Jag brukar även använda sorbitolsirap (beställs via apoteket) och livsmedelsfärg. Kan behöva blandas med en aning pektin dock.

/Sara

Posted

[citat=Dragonfluff][citat=Spetzer-GoreFreak]Jag kommer ihåg nån gång att jag hittade ett recept på blod och det var nånting med vatten, sirap och röd karamellfärg, nån som vet det receptet?[/citat]

Majssirapsblod tror jag är det närmsta. Egentligen räcker majssirap (Karo, köps på Gray's American Foodstore) och karamellfärg (antingen av märket saturnus eller i samma affär som du köper sirapen. Använd under INGA SOM HELST OMSTÄNDIGHETER ekströms karamellfärg.Färgen fläckar allt och går inte bort sedan).

Jag brukar även använda sorbitolsirap (beställs via apoteket) och livsmedelsfärg. Kan behöva blandas med en aning pektin dock.

/Sara[/citat]

det var jag säker på också men om man blandar i sirap och mjöl i blandningen så färgar inte karamell färgen av sig lovar och resultatet blir:http://img138.imageshack.us/img138/9184/picture1765ni.th.jpg

http://img152.imageshack.us/img152/8787/picture1775ca.th.jpg

tvätta bort blodet med vatten...

ok recept(fullständigt)

ca 20 cl sirap

ca 10cl oblandad saft

ca 5 cl grenadine (räcker med bara saft men kan bidra till effekten)(det är rött drinkmix)

ca 5 cl potismjöl (eller vete men potatis är bäst)

ca 2 tsk konserveringspulver (om man vill spara blodet länge)

och EN HEL FLASKA RÖD KARAMELLFÄRG!! det låter mycket men det går att skölja bort från kläderna eller bara torka av med fuktad trasa..