Jump to content

Recommended Posts

Posted

Imorgon ska jag till Linköping för att köpa dataskräm (Siba, OnOff, El-Giganten)... Vilka preferenser ska jag ha med mig?

Punkttäthet? Ljusstyrka? Kontrast? Anslutningar (s-video, videosignal, a/v in)?

Posted

[citat=Pace]Tja, vad ska du ha skärmen till?[/citat]

Visste inte att även skärmar har så många funktioner som en dator! Tja, vad vet jag. Vad kan de ha för funktioner? Bra bild kvalité är väl inte mycket begärt... Sen är jag osäker på vad alla dessa uttag är till för, jag menar, är det inte meningen att de ska sitta på datorn och inte själva skärmen? Återkommer med exempel så får ni väl bedöma dem...

Posted

Jag menar vad du ska använda skärmen till. Ska du spela, redigera video, ordbehandla, bitmapsgrafik, surfa, bokföra och så vidare?

Det finns ju liksom ingen mening att köpa en stor 21-tummare med enormt kontrastomfång om du planerar att ordbehandla.

Posted

Köp via blocket så sparar du tusenlappar. Finns enormt många fd. kontorsskärmar som krängs iväg skitbilligt bara för att svart inte funkar tillsammans med gardinerna längre.

Lite OT men kul ändå; Har en bekant som jobbar på sjukhus och varje gång de byter datorer smashar de alllt bara för att patienternas journaler ska hållas hemliga. Till och med tangentbord, skärmar.. rubbet. Man blir lite gråtfärdig när fullt fungerande 19" flat-screen går åt helvete.