Diuier Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 jag är lite sugen på att skaffa en monitor en liknande en sån här sony monitor http://www.matrox.com/mga/workstatio...o_dual_big.jpg nån som vet vart man kan få tag på dom?? svt brukar sälja ut ibland men nått annat ställe den behöver inte va ny 0 Quote
j3n5 Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 Får inte upp någon bild av din länk, men t ex scandinavianphoto säljer monitorer för redigering.. 0 Quote
Diuier Posted January 31, 2006 Author Posted January 31, 2006 okej :) men dom va rätt dyra :P funkar det typ med en vanlig tv om man skaffar en som kan göra om composit till rgb eller vad det heter?? 0 Quote
j3n5 Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 Vad exakt har du tänkt använda monitorn till? 0 Quote
Diuier Posted January 31, 2006 Author Posted January 31, 2006 till redigering som en hel bildreferens 0 Quote
j3n5 Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 Till det kan man ju alltid använda en vanlig tv med tv-ut från datorn.. Funkar OK för mig i alla fall... /jens... 0 Quote
Diuier Posted January 31, 2006 Author Posted January 31, 2006 vad har du för grafik kort då?? tror inte mitt klarar få ut en hel bild från avid eller premiere har inte maxtor 0 Quote
j3n5 Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Kör själv Apple Powerbook och Final Cut. Där kopplar jag bara en sladd rakt ut till TV:n. Skärminställningen är för mig mycket enkel. Är inte riktigt haj på PC, men många kort ska ju fixa PAL-upplösning vid sidan av vanliga bildskärmen. 0 Quote
Lithium Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 [citat=Diuier]vad har du för grafik kort då?? tror inte mitt klarar få ut en hel bild från avid eller premiere har inte maxtor[/citat] Har du Premiere så kan du få bild på tv via din dv kamera. Koppla in kamerna till datorn med Firewire och från kameran till tv med skart eller liknande. funkar för mig. 0 Quote
Recommended Posts