Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

jag bara har ett par frågor

var kan man köpa vajrar som man anväder till filmer? är dem dyra?

hade nämligen tänkt att använda lite mot blue eller green screen, är det bättre att använda mot en viss screen eller har det ingen betydelse?

hur tar man sedan bort dem i efterhand? så man ser ut som om man hänger i luften

Postad

varför måste du ha just såna vajrar som har använts i film tidigare? jag skulle köpt det billigaste repet/vajern jag hittade som klarade tillräckligt mkt vikt.

nu vet jag inte vad du har för kamera (du kanske har en sån som används i filmer? :P) men vad jag har hört så ska greenscreen vara bäst till dv iaf. oavsett om du hänger i vajrar eller ej.

du maskar sedan bort vajrarna

Postad

[citat=AlyourPal]

hur tar man sedan bort dem i efterhand? så man ser ut som om man hänger i luften[/citat]

De bästa är att maska bort dom. Om du inte vet vad de innebär så sök på forumet så kommer du att hitta ett hundratal trådar.

Postad

jo jag vet hur man maskar, jaag har tillgång till bättre kameror, jag bara visste inte ifall man böhövde någon spec vajer eller rep osv,

vad är AF för program...eller bara ett type fel till AE, som jag har, hur ser då 'clonpenseln ut ?

Postad

I program som AE kan du klona bort vajern eller repet. Beroende på vilket program du kör så ser verktygen lite olika ut. Som någon annan sa, ett annat alternativ är att ta en clean plate och sedan Reveal-brush eller bara sudda i förgrundsbilden med clean platen under.

Clone Brush i After Effects ser ut som Clone Brush i Photoshop. Sök på Clone Brush i hjälpen.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...