karlssons klister Postad 26 januari 2006 Postad 26 januari 2006 Vi här på Churrahee Films har börjat planera Dammsugarmassakern 3 efter att ha gjort 1:an och 2:an som finns upplagd på : http://www.sprocket.se/media.php?id=1191 Men nu när vi planerar den tredje och förhoppningsvis den sista filmen om Dammsugarmassakern undrar vi: Hur man gör en uppskärd mage? Finns det något recept eller video redigering som får det att se väldigt brutalt och avskyvärt ut. Har sökt här på forumet men inte kommit fram till hur man skulle kunna göra ett giganstiskt sår som visar att hela tarmsystemet och magsäcken ligger uppsprättade ur magen. Skulle var riktigt tacksam för svar... 0 Citera
wääuu Postad 26 januari 2006 Postad 26 januari 2006 hehe skönt namn, jag ska ta en titt snart, det finns en rykande färsk tråd om hur man gör hjärna/tarmar här på forumet kolla i den den heter typ hjärnsubstans eller nåt sånt. jag kan inte komma på nåt sätt som man skulle kunna göra hud å sånt men jag återkommer när jag har tänkt klart 0 Citera
karlssons klister Postad 26 januari 2006 Författare Postad 26 januari 2006 Hehe tack, tack. Jo jag har kollat lite på den tråden, men tänkte mig just hur det skulle kunna vara ett stort uppskärt hål i magen... Kan ju försäkra er som ser Dammsugarmassakern 2 att trean kommer få 87% bättre handling (Förhoppningsvis)... 0 Citera
Dragonfluff Postad 26 januari 2006 Postad 26 januari 2006 Kan lämna en intressant annekdot om detta ämne. Pysslade med en film med lite tarmar på utsidan i en scen. "Tarmarna" bestod av rester av skumlatex i diverse former och storlekar översprejade med teaterblod (med hjälp av airbrush). Vi fick ambulans och polis till platsen efter att skådisen bestämt sig för att ta en promenad med sminket på. Enklaste sättet att få ett hål i magen är att forma skummat gelatin direkt på huden och sedan måla det hela mörkrött. sedan kan man måla dit detaljer som man själv önskar. Gjorde så med den översta sminkningen på denna sida, fast jag målade med silver och svart istället: http://www.dragonfluff.com/character.htm 0 Citera
karlssons klister Postad 26 januari 2006 Författare Postad 26 januari 2006 Jo, det låter som den kan fungera... Tack för svar... 0 Citera
Pandan Postad 27 januari 2006 Postad 27 januari 2006 Klassikern är ju att såga ett hål i en stage eller ett golv och lägga skådisen under golvet med huvudet genom hålet och sedan skapa resten av kroppen av diverse äckel. Sen e det bara att sleva loss medan skådisen kvider och ser sig själv gå ner i vikt... 0 Citera
karlssons klister Postad 29 januari 2006 Författare Postad 29 januari 2006 Det känns lite jobbigt att bygga en "stage" eller såga hål i farmors badrums golv :P Men annars skulle det också kunna fungera... 0 Citera
elBeppo Postad 30 januari 2006 Postad 30 januari 2006 Man behöver inte vara innomhus och mörda alla sina skådisar. Vi gjorde en läcker tarm-scen utomhus och grävde alltså ner halva killen i marken. Tarmar gjorde vi av ägg, vetemjöl och vatten. Sedan kladdade vi ner allt med löjligt mycket "blod". Skrev om det i en annan tråd tidigare tror jag. Bra blev resultatet iallafall. 0 Citera
karlssons klister Postad 30 januari 2006 Författare Postad 30 januari 2006 Jo om man är ute så är det inga problem, men scenen utspelar sig inomhus :S 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.