Lovisingen Postad 21 januari 2006 Postad 21 januari 2006 Hej! jag skulle behöva lite tips om vad och vart det finns dykhus till videokameror. har kollat på ewa-marine men undrar om det finns något som är lite billigare, eller om någon har något dykhus och vill sälja ;) 0 Citera
SuperMek Postad 21 januari 2006 Postad 21 januari 2006 Dykhus tillverkas huvudsakligen för en specifik kameramodell, detta då knappar och anslutningar skiljer sig från den ena modellen till den andra. Ewa-marines utbud är av det billigare slaget, och möjligheterna därefter i form av antalet kamerafunktioner att tillgå liksom dykdjup som deras "plastpåsar" klarar av. Ikelight har en serie plasthus till allehanda kameramodeller. Amphibico tillverkar riktiga uv-hus huvudsakligen till Sonys olika kameramodeller. Kostnadsmässigt talar vi om ca 15 000 kr och uppåt för ett någorlunda vettigt uv-hus för en videokamera. Tillkommer gör sedan uv-belysning, beroende på vilka vatten du vill filma i, där en stor plånbok återigen är ett måste. 0 Citera
j3n5 Postad 21 januari 2006 Postad 21 januari 2006 Tror verkligen ewa-marine är bland de billigaste då de gör hus av plastpåsar... 0 Citera
toni Postad 21 januari 2006 Postad 21 januari 2006 Jag köpte en Sony HC17 med SPK-HCA. Begränsningen är dessvärre att den enligt specifikation bara funkar till 5m djup. Misstänker att de har en del marginal för säkerhets skull och kommer testa att "pusha" gränserna något. Hoppas på 8-10m utan problem. Hus ~ 2000 kr. Film med denna kombination långt nere på min blogg ("Under the sea"): http://mysorryself.blogspot.com/ Funkar grymt bra, tyvärr något begränsat vad det gäller djup. Hade helst haft en till 30-40m. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.