Mikael_hs Postad 20 januari 2006 Postad 20 januari 2006 Hej! Jag och min kompis ska precis börja redigera vår film, och har en liten fråga. Om man ska lägga på effekter, masker m.m., så är detta något man gör efter att man klipper ihop filmen antar jag? Bör man alltså bara klippa ihop filmen i avid varpå man sköter färgjustering m.m. i after effects? Finns det andra bättre sätt att redigera på (har bara dessa två program)? Tack! =) 0 Citera
walfridson Postad 20 januari 2006 Postad 20 januari 2006 Färgjustering kan du nog göra enklast i avid när ni är klara. Då får ni det säkert i realtid. En del klippning kanske hänger på om effekterna är klara? Och tvärtom. 0 Citera
Mikael_hs Postad 20 januari 2006 Författare Postad 20 januari 2006 jo förvisso. Men ska man då hålla på och exportera fram och tillbaka? Känns jobbigt, men det får man väl ta ;P 0 Citera
Anhool Postad 21 januari 2006 Postad 21 januari 2006 När är filmen klar för allmän beskådning då Mikael hs? Har sett att du har undrat mycket över diverse saker så det skulle vara roligt att se hur resultatet blev. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.