Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

[citat=SuperMek]Dock har jag funnit felaktigheter även i PP 2.0, bl.a. för hantering av stillbilder som flyttas till tidslinjen med specificerad tidslängd som aldrig blir det som specificeras. Anger du t.ex. 6 sekunders stillbildsvisning innan växling till nästa bild så är resultatet 4 sekunder visning. Anger du 7 sekunder får du 4. Osv...[/citat]

Det fungerar korrekt i PPro 2.0 här hos mig.

Tänk på att om du väljer Automate to Sequence... och sedan väljer att Clip Overlap skall vara 2 sekunder (50 frames) så blir en stillbild som enligt Edit > Preferences > General skall vara 6 sekunder bara 4 sekunder innan den börjar gå in i nästa bild. Dvs, desto länge Clip Overlap - desto kortare blir stillbilderna. Precis som det skall vara.

Postad

[citat=Rogge][citat=SuperMek]Dock har jag funnit felaktigheter även i PP 2.0, bl.a. för hantering av stillbilder som flyttas till tidslinjen med specificerad tidslängd som aldrig blir det som specificeras. Anger du t.ex. 6 sekunders stillbildsvisning innan växling till nästa bild så är resultatet 4 sekunder visning. Anger du 7 sekunder får du 4. Osv...[/citat]

Det fungerar korrekt i PPro 2.0 här hos mig.

Tänk på att om du väljer Automate to Sequence... och sedan väljer att Clip Overlap skall vara 2 sekunder (50 frames) så blir en stillbild som enligt Edit > Preferences > General skall vara 6 sekunder bara 4 sekunder innan den börjar gå in i nästa bild. Dvs, desto länge Clip Overlap - desto kortare blir stillbilderna. Precis som det skall vara.[/citat]

Jag får överlappnignen att stämma med antal bildrutor som anges, men inte tiden för bildvisningen. Hur jag än förlänger tiden eller antal bildrutor så är resultatet 4 sekunder, inklusive överlappningen... :-(

Postad

[citat=SuperMek]Jag får överlappnignen att stämma med antal bildrutor som anges, men inte tiden för bildvisningen. Hur jag än förlänger tiden eller antal bildrutor så är resultatet 4 sekunder, inklusive överlappningen... :-([/citat]

Om du redan har bilderna i ditt Premiere Pro Project så händer ingenting alls när du ändrar längden på stillbilderna i Edit > Preferences > General.

Det är först när du importerar nya bilder in i ditt project som den nya inställningen verkar. Så om du ändrar från 4 till 10 sekunder så händer ingenting med den/dom bilder som redan finns på din Timeline eller som redan är importerade i Premiere Pro. Om du däremot nu importerar nya bilder så blir dom nya bilderna du importerar 10 sekunder långa. Man får planera noga i förväg eller ändra längden på bilderna med Ripple Edit Tool eller Trim Window om man redan har bilderna på sin Timeline och i sitt Project.

Beroende på hur mycket du arbetat med projectet så kanske det bästa och minst tidskrävande är att radera alla bilder i Project Panel och importera dom på nytt igen.

Postad

Jag tyckte de va onödigt att starta ny tråd för att ställa en enkel fråga om Premiere Pro, så ja tar de här. Jag valde in och out points på alla scener på hela bandet, och loggade massa clip från min DV kamera. Jag var sen tvungen att spara och stänga ner programmet. Hur ska ja göra för att kunna "Capture:a" alla de loggade clip ja skapat? Kan aldrig titta på de clip ja loggat utan att captura dem förmodar ja?

Edit: Högerklicka på alla clip som e Offline o trycka Batch Capture verka vara rätt =)

Postad

[citat=Rogge][citat=SuperMek]Jag får överlappnignen att stämma med antal bildrutor som anges, men inte tiden för bildvisningen. Hur jag än förlänger tiden eller antal bildrutor så är resultatet 4 sekunder, inklusive överlappningen... :-([/citat]

Om du redan har bilderna i ditt Premiere Pro Project så händer ingenting alls när du ändrar längden på stillbilderna i Edit > Preferences > General.

Det är först när du importerar nya bilder in i ditt project som den nya inställningen verkar. Så om du ändrar från 4 till 10 sekunder så händer ingenting med den/dom bilder som redan finns på din Timeline eller som redan är importerade i Premiere Pro. Om du däremot nu importerar nya bilder så blir dom nya bilderna du importerar 10 sekunder långa. Man får planera noga i förväg eller ändra längden på bilderna med Ripple Edit Tool eller Trim Window om man redan har bilderna på sin Timeline och i sitt Project.

Beroende på hur mycket du arbetat med projectet så kanske det bästa och minst tidskrävande är att radera alla bilder i Project Panel och importera dom på nytt igen.[/citat]

Lysande! Jag är dig ett stort tack skyldig!

Äntligen har jag fått fason på stillbildslängderna :-) Radering / ny import fixade biffen! Även storleken med att anpassa bilderna till rätt storlek trillade nu rätt.

Då har jag bara den sista egenheten kvar att brottas med, nämligen varför min standardövergång inte adderas som standard när jag lyfter över stillbilderna till tidslinjen. Det blir ingen övergång alls mer än ett vanligt rakt klipp...

Postad

[citat=SuperMek]Då har jag bara den sista egenheten kvar att brottas med, nämligen varför min standardövergång inte adderas som standard när jag lyfter över stillbilderna till tidslinjen. Det blir ingen övergång alls mer än ett vanligt rakt klipp...[/citat]

Härligt att du fick det att fungera! :)

När det gäller övergångar så läggs dom bara automatiskt till om du använder Automate to Sequence. Drar du ner bilderna manuellt läggs aldrig någon övergång till.

Du kan däremot göra så här, snabbt dessutom:

Använd Page Up-tangenten eller Page Down-tangenten på ditt tangentbord för att placera din CTI mellan två av bilderna. Tryck sedan Ctrl+D så lägger du till den transition som är din Default Transition så slipper du dra dom från Effects Panel. Upprepa detta för varje bild du vill ha en transition emellan.

CTI står för Current Time Indicator

Postad

[citat=Rogge][citat=SuperMek]Då har jag bara den sista egenheten kvar att brottas med, nämligen varför min standardövergång inte adderas som standard när jag lyfter över stillbilderna till tidslinjen. Det blir ingen övergång alls mer än ett vanligt rakt klipp...[/citat]

Härligt att du fick det att fungera! :)

När det gäller övergångar så läggs dom bara automatiskt till om du använder Automate to Sequence. Drar du ner bilderna manuellt läggs aldrig någon övergång till.

Du kan däremot göra så här, snabbt dessutom:

Använd Page Up-tangenten eller Page Down-tangenten på ditt tangentbord för att placera din CTI mellan två av bilderna. Tryck sedan Ctrl+D så lägger du till den transition som är din Default Transition så slipper du dra dom från Effects Panel. Upprepa detta för varje bild du vill ha en transition emellan.

CTI står för Current Time Indicator[/citat]

Karma!

Inte nog med att du löser mina problem, du adderar dessutom fakta innehållandes lösningar för andra spörsmål jag har brottats med tidigare, på ett så galant sätt att man nästan fäller en tår :-)

Broder, jag är skyldig dig minst en lunch!

Postad

[citat=SuperMek]

Karma!

Inte nog med att du löser mina problem, du adderar dessutom fakta innehållandes lösningar för andra spörsmål jag har brottats med tidigare, på ett så galant sätt att man nästan fäller en tår :-)

Broder, jag är skyldig dig minst en lunch![/citat]

Kul att jag löst problem åt dig! Att addera lite fakta brukar alltid vara till nytta då den/dom man hjälper ofta får en bättre helhetsbild och därmed förstår bättre. Så är det för mig och då försöker jag dela med mig på samma sätt.

Kul att det uppskattas! :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...