carbe Postad 17 januari 2006 Postad 17 januari 2006 Jag har hört talas om att Adobe Premiere Elements 1.0 också kan byta bakgrund. Så jag har två frågor: 1. Kan man byta Bakgrund med Premiere och hur gör man det? 2. Hur skaffar man greenscreen, går det bra med vad som helst? /Carbe 0 Citera
precision motion Postad 17 januari 2006 Postad 17 januari 2006 Har inte koll på Adobe Premiere Elements 1.0 men in 2.0 så finns det en effekt under fliken "Transparens" som heter "Transparens för grön/blå skärm" då för svinner det grön/blåa i bilden och man ser igenom till klippet man lagt under. Du kan ju köpa en greenscreen, ställen där man kan köpa det hittar du i andra tidigare trådar. Du kan ju också typ måla en gipsskiva i en ljusgrön färg, beroende på vad du ska anväda den till. //martin 0 Citera
carbe Postad 18 januari 2006 Författare Postad 18 januari 2006 Det som finns i 2.0 finns nog i 1.0 tror jag. Så det går med bara ljusgrönt? Jag hittade en som hette Green Screen Key, tror du att den fungerar? Ja den funkade!!! Tack så mycket för hjälpen. Men jag behöver en sak till. Jag undrar om det går bra med en stor tygduk? 0 Citera
mjg Postad 18 januari 2006 Postad 18 januari 2006 [citat=carbe]Men jag behöver en sak till. Jag undrar om det går bra med en stor tygduk?[/citat] Ja...men den ska vara matt, slät och jämnt belyst. 0 Citera
carbe Postad 18 januari 2006 Författare Postad 18 januari 2006 Hm okej! Men har någon något bra förslag varm an kan köpa en stor greenscreen billigt? Det vore bra med en billig. 0 Citera
pld Postad 18 januari 2006 Postad 18 januari 2006 Man kan även måla en vägg grön men annars kan man väl bara köpa grönttyg i närmaste tygaffär elr? 0 Citera
carbe Postad 18 januari 2006 Författare Postad 18 januari 2006 Blir det verkligen bra med tyg? Nej jag tror bestämt att jag vill ha greenscreen. Men finns det något ställe där man kan köpa ett stort greenscreen billigt? 0 Citera
carbe Postad 18 januari 2006 Författare Postad 18 januari 2006 Byter programmet bakgrund även om Greenscreen är mörkt? Eller måste man ha något speciellt ljus för att det skall byta bakgrund? Tacksam för svar. /Carbe 0 Citera
precision motion Postad 18 januari 2006 Postad 18 januari 2006 Sök i forumet. EDIT: Oj det var snållare med trådar en jag trode 0 Citera
carbe Postad 19 januari 2006 Författare Postad 19 januari 2006 Vadå sök? Jag fattar nada. I programmet måste man verkligen ha klargrönt för att det skall funka. Kan jag inte använda greenscreen då? 0 Citera
precision motion Postad 19 januari 2006 Postad 19 januari 2006 Det kan ju vara svårt att hitta den perfekta färgen på ett tyg. Om du målar en plywood eller gips skiva kan du ju gå till en färgaffär och fråga dom, säg att du vill ha en så grön och matt färg som möjligt. Med sök menar jag sök i forumet efter tidigare trådar om samma ämne. Den här kan du ju läsa; http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=6682&highlight=greenscreen Men sök i rutan ganska högt upp i hörnet, skriv: greenscreen, det kommer upp en hel del tidigare trådar som kan vara värda tiden att läsa. Hoppas jag kunnat hjälpa dig, om du är något som är oklart så säg till. 0 Citera
carbe Postad 19 januari 2006 Författare Postad 19 januari 2006 En sak är oklart. Det enda som funkade var så klart som när man tar bvara grönt i Paint. Finns det någon sådan klar greenscreen eller bluescreen? 0 Citera
precision motion Postad 19 januari 2006 Postad 19 januari 2006 Dom greenscreen som finns att köpa är har ju en sån färg som man ska kunna "tabort". Har är en tråd om var man kan köpa greenscreen. http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=6318&highlight=greenscreen 0 Citera
carbe Postad 20 januari 2006 Författare Postad 20 januari 2006 Jag pratade ju mycket om greenscreen. Men min kamera måste vara mycket bra. Jag filmade med stort ljus på ett blått lakan och tog bluescreen och det blev riktigt bra resultat. Tack för all hjälp! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.