Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena hej!

Jag har tittat runt lite på detta forum ett tag men inte direkt skrivit nåt. Men nu planerar jag ett köp utav en super8 kamera, Braun NIZO 6080, och i köpet ingår även en Compendium/mattebox (fullständig inkl. kartong) och en Ultra wide lens (inkl. kartong). Allt detta kan jag få för ca. 6000 kr inkl. frakt.

Eftersom mina kunskaper om Super8 är begränsade, tänkte jag fråga om andras erfarenhet av denna kamera och ifall det är ett bra köp?

tack på förhand :)

//Benny.

Postad

Tackar för svaren! .. hmm.. spanade runt lite på Ebay.de och hittade en med nästan exakt samma utrustning som jag får, och priset låg på ca. 5000 kr .. så 6000 inkl. frakt låter inte så dyrt i mina öron, fast som jag sade tidigare, jag är lite ny på detta med Super8..

//Benny.

Postad

Jag tror att det du såg var ett "buy it now" pris (jag kikade lite efter sådana kameror ochså innan jag skrev) och då köper man den på direkten och avbryter auktionen, men är lite osäker då jag inte är någon hejare på tyska.

Köper du den "normalt" via ebay (via auktionen) så tror jag inte att priset går upp så högt. Det är ett väldigt högt pris för en super8 kamera, måhända en riktigt bra kamera i toppskick... Men den känns ändå lite dyr i mina öron. Vet inte så mycket om den kameramodellen så kan ska inte säga för mycket.

Postad

det är nog korrekt, tror det var det priset jag tittade på.. fast jo, kameran jag tänker köpa är i så kallat "near mint condition" och har 3 månader garanti och levereras i ursprungslådan. f.ö. så priset för endast kameran är ca. 3700 kr sedan är det matteboxen som koster ca. 1500 kr och wide-linsen för ca. 1500 kr.. o så fick jag lite "rabatt" på det så 6000 kr totalt.. har sett kamera gå för runt 2500 kr på den del ställen men den är svår i hitta i dagsläget.. förutom det stället jag hittade nu.. hmm.. får se hur jag gör.. det är ju en del pengar men samtidgt vill jag gärna ha en kamera..

Har lyckats pruta ned kameran + matteboxen till 4500 kr .. är det en ok deal, tycker ni?

hur är det med 64T filmen till Super8 - är den möjlig o köpa i butik nu? utomlands eller även i Sverige?

/Benny.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...