carbe Postad 13 januari 2006 Postad 13 januari 2006 Är det någon här som kan nåt om Blender 3d? I så fall, hjälp mig. Jag kan verkligen ingenting. 0 Citera
Kimster Postad 14 januari 2006 Postad 14 januari 2006 Skulle vilja skriva RTFM.. Men jag säger det på ett mer lättläst sätt.. Har du provat läsa lite i manualen och alla de 1000 tutorials som finns på nätet ? 0 Citera
carbe Postad 14 januari 2006 Författare Postad 14 januari 2006 Ja men alla är ju på engelska. 0 Citera
Stefan_holst Postad 14 januari 2006 Postad 14 januari 2006 [citat=Kimster]Skulle vilja skriva RTFM.. Men jag säger det på ett mer lättläst sätt.. Har du provat läsa lite i manualen och alla de 1000 tutorials som finns på nätet ?[/citat] Alla 3D program som jag har stött på har en hög inlärningströskel. Sedan när man kommit för bi den så upptäcker man att det finns ytterligare en trösken och en till o.s.v. Att behärska engelska är nödvändigt för om man hittar en liten övning på svenska så får man ha tur och man behöver flera övningar innan man kan göra något färdigt. Man ska lära sig modellera, textur och material, animera, rigga skelett, kinematik, skriptfunktioner och rendering mm. Om man är i stadiet "jag fattar inget" så är det lång väg till resultat men inte omöjligt. Jag föreslår att du letar upp video övningarna på http://www.blender3d.org 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.