Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hallå alla ärade forumfolk,

Kanske skulle detta platsa bättre i ett forum för datanördar, men eftersom en filmnörd som jag har bekymmer kanske någon annan filmnörd har lösningen.

Jag försöker förtvivlat betala för legala nedladdningar av film och TV-serier men det går inte.

Jag följer t.ex Battlestar Galactica, och eftersom ingen i Sverige visar den så är det bara till att hämta. Men glad blev jag när I-Tunes deklarerade att det nu skulle gå att köpa TV-avsnitt dagen efter airdate. För nu skulle jag slippa vara en bov.

Så glad i hågen laddade jag ner I-Tunes och installerade. Sen skulle jag spendera pengar... Men det fanns ens ingen sektion som hette video i I-Tunes. Jag letade och letade efter Battlestar Galactica men fann bara Robyn och Marcoolio.

Samma sak när jag försöker komma åt någon vettig video on demand tjänst. Sveriges är ett skämt... Men jag får upp en ruta som ursäktar sig för att jag bor i ett efterblivet land och hänvisar till Bra Film, vilket jag för övrigt är med i redan.

Vidare har jag kollat i Forum som faktiskt nämner att I-Tunes inte har widescreen versionen på avsnitt och att ljudet är riktigt uselt.

Så kan det vara så att de olagliga versionerna faktiskt är bättre i kvalitet också?

Men i grund och botten så vill jag köpa avsnitten. Med många fördelar som följd

Då slipper jag reklamen och framför allt slipper jag vänta in att någon TV-kanal i Sverige ska få tummen ur och visa det innan allt har spoilats på internet.

Då slipper jag titta på samtida humor som är ett halvår fel i tiden.

Då slipper jag vänta på att Science Fiction ska bli på modet i Sveriges olika TV-kanaler.

Då slipper jag inse att manuset jag skrivit behöver ändras radikalt för det är identiskt med någon TV-serie som är på tapeten i resten av världen.

Så frågan är...

Hur får jag min dator att se ut som en dator i USA så att jag kan handla istället för att vara en bov. Eller blir man en annan typ av brottsling då???

/jon

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...