novanix Postad 9 januari 2006 Postad 9 januari 2006 Hej, jag sökte på det och fick inga träffar så jag skriver en tråd om det istället. Det jag undrar är att då jag och några kompisar ska göra en långfilm som projektarbete 100p i skolan så har vi en begränsad budget. Jag undrar om det finns något sätt om man vill slippa springa runt med strålkastare och lampor och filmar med en digitalkamera att lägga in effekter i efterhand i t.ex. premiere pro så att det ser ut som natt, fastän man filmat under dagen. Läste någonstans på forumet förut att det fanns ett sånt sätt. Finns det något sätt i premiere eller redigeringsprogram så att man kan göra så att det ser ut som natt när man filmat utomhus på dagen? tacksam för svar. 0 Citera
Ior Postad 9 januari 2006 Postad 9 januari 2006 Min gamla tråd kanske kan hjälpa något: http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=642 0 Citera
carbe Postad 13 januari 2006 Postad 13 januari 2006 Min kamera har nämligen en s.k "natteffekt". Det är en Sony Handycam. Men jag förstår om ni inte har råd att köpa en ny... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.