LastonFilm Postad 7 januari 2006 Postad 7 januari 2006 Jag letar efter ett program som kan konvertera midi till mp3. Helst gratis. Har hittar några testapå program där man kan konvertera 60 sek av varje fil. Någon som vet någon gratis fullversion? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 8 januari 2006 Postad 8 januari 2006 Verkar dumt tycker jag :) Vad sa du med det till om man får fråga? :P Tror inte du hittar en fullversion, om du nu inte gör det olagligt. Försök hitta en trialversion som fungerar fullt ut under en viss tid istället. Kolla om du kan hitta nåt som heter TS Audio. Kan nog konvertera allt möjligt med den. 0 Citera
wääuu Postad 8 januari 2006 Postad 8 januari 2006 Jag hatar såna versioner, men jag tror att jag vet ett sätt! ladda ner audiacity och en plugin (sök audiacity på forumet du kommer att hitta) sen kan du dra in midifilerna redigera dem lite om du vill och rendera ut i MP3, jag hade dock lite problem med att lägga IN mp3 i programet så jag laddade ner en 4 dagars test och konverterade till wave sen gick det 0 Citera
LastonFilm Postad 8 januari 2006 Författare Postad 8 januari 2006 Jag laddade hem Audacity och en plugin som hette lame_enc.dll, tror jag. Sen fick jag lokalisera filen och sen funkade det ju bra att konvertera till mp3, men problemet var sen att när jag skulle spela mp3filen så gick inte det. Likadant när jag skulle spela låtar som var konverterade till wav. Vad är det för fel...? 0 Citera
Hwagang Postad 17 januari 2006 Postad 17 januari 2006 Hej på dej. Jag kan fixa det åt dej om du skickar midi-filen. -Berätta bara vilka instrument som skall vara med, för en midi-fil låter ju alltid olika beroende på vad du spelar upp den på...den är ju som hål-rullen i ett självspelande piano...nästan...bara det att det är 16 rullar...och var och en av dom kan spela olika instrument...och trummorna brukar vara på kanal 10...osv ... maila midi-filen till hwagang@hwagang.com 0 Citera
walfridson Postad 17 januari 2006 Postad 17 januari 2006 Funkar inte kabel från ljud ut till rec in direkt? slippa konvertera & extraprogram... 0 Citera
Hwagang Postad 17 januari 2006 Postad 17 januari 2006 [citat=walfridson]Funkar inte kabel från ljud ut till rec in direkt? slippa konvertera & extraprogram...[/citat] givetvis funkar det, men omman vill styra hur midi-filen låter (alltså vilka instrument/vilka ljud som spelas, så måsta man använda en sequenser/sampler (eller synthar) 0 Citera
wääuu Postad 17 januari 2006 Postad 17 januari 2006 du kan ju alltid spela upp låten samtidigt som du spelar in "what u hear" i audacity och sen konvertera till mp3 :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.