Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Mitt inlägg kunde nästan hört hemma i "Kolla min film", men kvalificerade sig inte tyckte jag då det bara är ett kort test. Ville bara visa mitt resultat efter lite pill i After Effects till ett skolarbete jag gjorde om Stockholms blodbad.

Det ligger väldigt mycket arbete bakom, inte bara i AE utan i photoshop också, observera t.ex. att alla caféer är borttagna, människorna - som aldrig ville försvinna på naturlig väg och stenarna som senare är ditsatta för att representera antalet avhuggna huvuden.

Det är bara ett kort klipp och syftet är inte att få det se verkligt ut, jag åstakom bara en stil som jag inte sett förut. Coolt blev det iallafall.

http://img313.imageshack.us/img313/9646/020yo.jpg

http://www.megaupload.com/se/?d=YP3BWKZ4

stortorget.mov

QuickTime Sorenson 3

15.12 MB (00:32 min)

(Jag vet, jag kunde ha gjort den mindre, men nu blev det såhär. Hoppas ni har bredband, annars är det nog inte värt att vänta)

Postad

[citat=lilla_farbrorn]Mitt inlägg kunde nästan hört hemma i "Kolla min film", men kvalificerade sig inte tyckte jag då det bara är ett kort test. [/citat]

Flyttas från Redigerings-forumet. ;)

I Kolla min film! visas alla slags filmer, även utkast och tester.

Postad

Trevlig! Lagrena smälte ihop ganska bra och röken var ju grym, hur gjorde du den? Lite samma stil som de har i animationerna till 100 höjdare ibland , tycker jag och det är inget fel på dem.

Dock såg det onaturligt ut när kameran vinklades neråt första gången.

Postad

Jaha, det fick bli Kolla min film, men då uppfyller jag inte reglerna..

Tor, det ser onaturligt ut i början - jag är fullt medveten om det och filade på det så det ändå skulle se lite bättre ut, men lyckades inte. jag antar att det inte går att göra en sådan rörelse på en vanlig stillbild och få det att se naturligt ut.

Röken var bara utkeyad stockmaterial från detonationfilms. Kan inte ta cred för den tyvärr :P

• 9 månader senare...
Postad

Jag med! Tycker att det är häftigt att ni använder så grymma program som AE o Photoshop till skolarbeten. Häftigt kanske är fel ord men, i alla fall ser det proffsigt ut på bilden... Lärarna blir säkert överförtjusta. Ladda upp filmen, en sista vädjan...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...