Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad är det för skillnad mellan Panasonics DVX100 och DVX102? Jag har läst något om att det är samma kamera, bara att 102 har en annan strömkabel eller nåt. Jag har också läst att den döptes om för att kontrollera den grå marknaden. Jag är lite förvirrad. Man ser ju så många olika betäckningar.

DVX100

DVX100E

DVX100A

DVX100AE

DVX100B

DVX100BE

DVX102E

DVX102A

DVX102AE

DVX102B

DVX102BE

Det är en djungel.

Kort och gott. Vilken är den senaste modellen som kör på PAL-systemet och 220V?

Postad

Ah, tack så mycket. Det är alltså DVX100BE man ska leta efter?

Jag är också ute efter ett exemplar, dock begagnat. Jag vet var du kan få tag i en relativt billig, men jag tror det handlar om NTSC-varianten för det står att den spelar in i 24p.

http://www.vidab.se/mainframeset.htm

Tryck på "Klippet" så får du se. Det var väldigt lite info om kameran där på hemsidan så jag har mejlat och frågat om mer info men jag får inget svar. Så jag antar att det där är första modellen och NTSC.

Annars kan du ta dig en titt här:

http://www.globalmediapro.com/do/product/1000/

Men märkväl "our prices do not include import duty or vat" så när du har lagt kameran i kundvagnen så trycker du på "duty and tax estimation" där uppe till höger. Då hamnar den på 31 646 SEK. Är ju dock bara AE-modellen då.

Det enda jag personligen skulle sakna om jag valde AE istället för BE är möjligheten att visa bilden i 16:9-aspekt i både display och sökare när man spelar in i squeeze mode.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...