Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Finns det någon vänlig själ som kan berätta hur man börjar, Jag har en Hi8-kamera (Sony CCD-TR3100E) från vilken jag skulle vilja redigera mina filmer på datorn.

Kameran har S-videoutgång, jag förmodar att en sådan kamera har sk. "analog signal" har försökt att läsa på lite.

Nu kommer vi till Datorn där jag har lite modernare grejer det är en bärbar Hp Pentium 4, med 3,2 GHz, 1,00 GB ram. den har Tv-anslutning (S-video) och det fanns ett videoredigeringsprogram med denna dator (Intervideo WinDVD Creator) kan jag koppla min kamera via S-video anslutningarna jag behöver väl en ljudöverföringskabel också om jag fattat det hela rätt och börja köra över mina filmer med detta redigeringsprogram till att börja med, eller behöver jag en sådan här USB-dosa som gör om den analoga signalen till digital?

Tar tacksamt emot alla bra nybörjartips om hur man kommer igång, i gengäld lovar jag ta med eder i någon av mina filmer om jag nu blir en ny Ingemar Bergman.

MVH Tobbe

Postad

Naturligtvis var det som Arvid sa en utgång. Köper nog en sådant externt TV-kort med USB-anslutning (Pinnacle Studio 500-USB) om ingen av er proffs avråder mig, det verkar lättast i en laptop.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...