Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej. Jag är tolv år och jag och min kompis håller på med en remake av Trollkarlen från Oz. Vi är inne i scenerna av Oz nu. Jag har ritat kulisserna och så. Men då undrar jag, istället för att sätta in bara en bild i bakrunden istället för Bluescreen, kan man inte sätta in video?

Postad

det går utmärkt att sätta in video i bakgrunden, men tänk då på att om videon i bakgrunden är filmad så att kameran rör sej så ser det ut som om personerna franför bs svävar fram!

Ps. Går de på ett rullband går det ju bra!

Postad

[citat=sodah]Jag undrar vad åldern har för betydelse i det här sammanhanget. :P[/citat]

Rätt stor faktiskt. Jag har ibland satt igång och babblat i extremt avancerad terminologi bara för att upptäcka att det är en väldigt ung person i andra änden som har väldigt liten chans att hänga med i mitt snack. Ibland tar man förgivet att vissa frågor kommer från människor som har vana. Jag har ju hållit på med After Effects professionellt sedan -95 och blir lätt "hemmablind". Första gången jag använde AE var på en intern skissfilm för McDonalds. Oktober -95. På en Macintosh Quadra 800. Filerna renderades som QT Animation till en enormt stor 9GB disk och fick sedan konverteras till Avid OMF för att vi skull få ut snutten på Beta SP. Tog en hel dag att konvertera 60 sekunder.

Lycka till Tsukino. Låter som ett roligt projekt. After Effects är till för att kunna lägga ihop rörliga videobilder och kombinera dom med bluescreen-teknik eller andra typer av masker (du kan ju rita och animera egna masker också).

Postad

[citat=Munthe]

Lycka till Tsukino. Låter som ett roligt projekt. After Effects är till för att kunna lägga ihop rörliga videobilder och kombinera dom med bluescreen-teknik eller andra typer av masker (du kan ju rita och animera egna masker också).[/citat]

Tack så mycket för uppmuntran!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...