Mikael_hs Posted January 1, 2006 Posted January 1, 2006 Hej! Inspelning börjar imorgon! Ska bli grymt skoj. Hoppas det går bra... I vilket fall, vi har en sak kvar som vi inte har införskaffat, och det är puder/smink/något annat för att göra ansiktet blekare och mer "spökaktigt". Jag har ingen aning var man kan få tag på det, så om någon har några förslag vore det mycket hjälpsamt (bor i Sthlm)! Det ska ju helst vara så billigt som möjligt, men alla tips är välkommna. Tack! =) 0 Quote
Luis Posted January 1, 2006 Posted January 1, 2006 vit ögonskugga använde jag i en av mina filmer, är lite knepigt att få till ett jämt lager men ifall man lyckas ser det riktigt spökaktigt ut :P lycka till med filmen! 0 Quote
precision motion Posted January 1, 2006 Posted January 1, 2006 Min lillebror är ganska erfaren på den fronten, han rekommenderar en vit sminkkräm som man får tunna ut med en liten skumgummi svamp eller liknade. Sen kan du ta vanlig ögonskugga runt ögonen. Krämsmink borde finnas något så där billigt på Buttricks. Fråga personalen på undervåningen. //martin 0 Quote
Dragonfluff Posted January 2, 2006 Posted January 2, 2006 Hejsan, behöver du få till ett blekt och "blodlöst" utseende kan du använda en foundation som är "för ljus." Det brukar fungera bättre än vit färg. Joe Blascoe brukade ha en "death skin" färg som kostade 150 spänn i en butik på drottninggatan. Kan även rekommendera att du undviker varma undertoner i färgen. Då funkar det inte. 0 Quote
Dragonfluff Posted January 2, 2006 Posted January 2, 2006 Hejsan, behöver du få till ett blekt och "blodlöst" utseende kan du använda en foundation som är "för ljus." Det brukar fungera bättre än vit färg. Joe Blascoe brukade ha en "death skin" färg som kostade 150 spänn i en butik på drottninggatan. Kan även rekommendera att du undviker varma undertoner i färgen. Då funkar det inte. 0 Quote
Mikael_hs Posted January 2, 2006 Author Posted January 2, 2006 Tack! Vad heter butiken på drottningatan? =) Krämsmink. Det kanske funkar! Vi behöver effekten till en si sådär 15 pers, så får inte vara något alltför dyrt eftersom det knappast räcker med en "burk"? :P 0 Quote
DeCaf Posted January 2, 2006 Posted January 2, 2006 [citat=Mikael_hs]Tack! Vad heter butiken på drottningatan? =) Krämsmink. Det kanske funkar! Vi behöver effekten till en si sådär 15 pers, så får inte vara något alltför dyrt eftersom det knappast räcker med en "burk"? :P[/citat] En "burk" foundation räcker till jävligt mycket är min erfarenhet. Man använder väldigt lite till ett ansikte så att säga. 0 Quote
precision motion Posted January 2, 2006 Posted January 2, 2006 Mm, du ska inte smeta på allt vad du kan, utan ett tunt lager på varje person räcker. Kan inte fråga min bror just nu, han sover. Men ta typ 2 burkar, borde räcka. 0 Quote
precision motion Posted January 2, 2006 Posted January 2, 2006 Min bror säger att att de borde räcka med 1 tub, som det är förpackat i, men att det nog är bäst att köpa två. 0 Quote
Dragonfluff Posted January 3, 2006 Posted January 3, 2006 Är inte helt säker på om de finns kvar eller fortfarande säljer Joe Blascoe. Det brukade sitta en skylt utanför som det stod Joe Blascoe på. Jag har för mig att butiken heter Cajencia och enligt deras hemsida ska de nyligen ha flyttat till Drottninggatan 61. Om du inte hittar den serien fortsätt uppför backen, så finns det ett litet stråk med sminkbutiker koncentrerade på ett kvarter (Face, mm). Undvik Face vad du än gör. Deras produkter är bara dyra och kladdiga. Funkar inte ovanstående eller är för dyrt finns bra produkter från kryolan på buttricks, samt kryolan, Grimas och Ben Nye hos smink och perukmakar'n på kocksgatan, nära slussen. När ska det sminkas? Jag kanske kan hjälpa till? 0 Quote
Mikael_hs Posted January 9, 2006 Author Posted January 9, 2006 Hej har haft en häktisk filmvecka. Tack för intresse "Dragonfluff", men har inte varit inne och läst så har inte kunnat be dig om hjälp. Tack så mycket ändå! =) Alltför vänligt 0 Quote
Recommended Posts