Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Är det någon som har eller vet nått om inspelningen av "Skrotnisse och hans vänner" finns på bilder? Är väldigt nyfiken över hur den filmen gjordes, vad för typ av storlekar på dockorna och byggnaderna, någon som vet nått bildgalleri från den inspelningen när den ägde rum?? Tacksam för svar. Mvh: Perran

Postad

ligger inte den nuvarande utgåvan på två skivor som det är, eller är det jag som minns fel? sitter på andra sidan landet just nu och kan inte kolla i hyllan hemma...

ska man göra en special extended edition på den måste det ju bli minst 6 skivor om man ska få plats med fyra kommentarspår, ett DD 2.0, ett DD 5.1 EX och ett 6.1 DTS ES och sedan två fullmatade skivor med hur serien gjordes.

självklart i en förpackning som ser ut som Bertil Enstörings bok.

Postad

.. men är inte det mesta, åtminstone alla scener då folk pratar med varandra osv riktiga människor bara med en mask på sig?

har alla avsnitt av skrotnisse här hemma och jag har för mig att man ser på händerna att det är människor som bara har på sig en mask.

så jag antar att det bara användes miniatyrer på översiktsbilder osv, alla exteriörer med mera

Postad

[citat=Java ex Machina]fatta att Robert Gustafsson gjorde en av rösterna i Skrotnisse. han kan inte varit äldre än 19-20...[/citat]

nu var jag inneoch kollade på imdb bara för att du skrev det och när jag såg att han som gör rösten till skrotnisse (Christer Boustedt) är död blev jag lite förvånad.. Anledningen till min förvåning är att när jag var på novemberfestivalen såg jag en film som hette Gnork och jag kunde svära på att det va skrotnisse som snackade i den. så jag undrar om nån nu vet nåt om denna film? är det en gammal inspelning av en historia som Christer Boustedt läser och har skaparna av filmen isåfall rättigheter till att använda den osv. eller är det någon annan som helt enkelt låter som skrotnisse som är berättaren?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...