schönis Postad 15 december 2005 Postad 15 december 2005 Hallå... Jag har exporterat min film som tar ca 2,2 gb utrenderad o e 10 min lång, microsoft DVI. men nu e de ett problem som uppstår.... kvalitén e inte den bästa.... Strunt i hur mycket plats den färdiga filmen tar bara de blir "DVD kvalité". samt hur gör man för att få bort de strecken som släpas efter när något rör sig i bilden hastigt. Tack på förhand 0 Citera
Rogge Postad 15 december 2005 Postad 15 december 2005 [citat=schönis]kvalitén e inte den bästa.... Strunt i hur mycket plats den färdiga filmen tar bara de blir "DVD kvalité". samt hur gör man för att få bort de strecken som släpas efter när något rör sig i bilden hastigt.[/citat] Du skriver inte vilket program du använder dig av, men dom streck du skriver om beror förmodligen på att du har vänt på filmens Field Order. Om du nu renderat ut som Upper Fileds, rendera ut som Lower Fields istället eller vice versa. 0 Citera
schönis Postad 15 december 2005 Författare Postad 15 december 2005 det jag använder är premiere pro 0 Citera
jbergman Postad 15 december 2005 Postad 15 december 2005 [citat=Rogge]Du skriver inte vilket program du använder dig av, men dom streck du skriver om beror förmodligen på att du har vänt på filmens Field Order.[/citat] Det tror jag inte. Strecken är antagligen bara interlaceningen, vilket inte syns på en teve men som kan tas bort genom att exportera med de-interlace footage, eller vad det nu heter. /Jakob 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.