Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja

Jag redigerar i Vegas 5, men nu när jag vill försöka med Premiere Pro så laggar datorn fast. Programmet fastnar i uppstartrutan. Jag har haft det fungerande på datorn innan, men den lämnades in på lagning. Så nu går det alltså inte att starta. Är datorn för dålig? Vad kan det annars vara?

Dator:

Amd Athlon 64 processor

3000+

2.00GHz, 512mb ram

Postad

En ominstallation av Premiere borde sitta som en smäck!

Och nog räcker väl ändå datorn till skulle jag tro. Har själv kört Premiere Pro på en betydligt enklare pc.

Postad

Ibland kan Apple QuickTime ställa till det du beskriver, fast då fastnar starten av PPro på "loading importeraiff.prm". Men efterssom du skrev "eller någonting sådant" så kan det vara "loading importeraiff.prm" som den stannar på.

Installera om Apple QuickTime så bör det lösa sig. :)

Postad

Nej det är compilerVfw.prm som den stannar på. Jag kör Xp proffessional. Om jag öppnar aktivitetshanteraren och kollar på processer tar den upp 98-99 CPU. Men jag skall försöka med en ominstallation av Quicktime.

• 2 år senare...
Postad

Jag har samma problem med Premiere Pro 2.0.

Efter att ha laddat CompilerQuicktime.prm så stannar den på Compiler.vfw och levererar meddelandet: Instruktionen på "0x0be1a893" refererade till minnet på "0x7ffdefff". Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades: The memory could not be "read".

Jag har testat att installera om både premiere och quicktime, men det hjälper inte.

Det verkar vara något med quicktime ändå, för då jag provade starta premiere utan quicktime i datorn fick jag inget felmeddelande. Men det hände ingenting annat heller.

Kan Vegas 6 strula till det?

Har kört XP repair pro också utan resultat.

Win XP pro (sp3), AMD XP64 3000+, MSI K8 Neo, 2 Gb RAM, Nvidia GeForce 6200, Creative SB Audigy player

Postad

Nu verkar det ha löst sig.

Avinstallerade program (spel) för att frigöra utrymme och passade på att ta bort GordianKnot, ffdshow och VLC mediaplayer.

Det var nog den sistnämnda som bråkade med Premiere då den associerar till samma filtyper som Quicktime.

Nu kan jag äntligen börja redigera en hop med fiskefilmer som legat i träda ett bra tag :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...