Jump to content

Recommended Posts

Posted

Okejj... har lite frågor..

1) Ska pistol skotten vara lika dana som själva svärden alltså hur man gör dem?

2) om en person står med svärdet tillhälften synligt (i perspektiv med svärdet synligt bakom huvet, och framför huvet tex. hur delar jag det då?)

3) Om två personer fäktas, ska det se exakt likadant ut då när svärden nudddas som vanligt?

Ps! Använder mig av premier och Paint shop pro... (Lägger in paint shop pro filen precis som man gör med photoshop).

Mvh

Manne

Posted

[citat=Mannemoviemaker]Okejj... har lite frågor..

2) om en person står med svärdet tillhälften synligt (i perspektiv med svärdet synligt bakom huvet, och framför huvet tex. hur delar jag det då?)

3) Om två personer fäktas, ska det se exakt likadant ut då när svärden nudddas som vanligt?

Ps! Använder mig av premier och Paint shop pro... (Lägger in paint shop pro filen precis som man gör med photoshop).

Mvh

Manne[/citat]

snällt att folk svarar... Tack!

Posted

Du kanske får vänta mer än en dag innan du börjar härja om att folk inte hjälper dig.

Men jaja, jag ska försöka svara.

1. Ska och ska... Du bestämmer ju själv hur du vill att det ska se ut. Det är väll inte så svårt att testa sig fram?

2. Jag förstår inte riktigt frågan. Du får förklara bättre.

3. När ljussablarna träffar varandra brukar man ha en liten flash där dom möts. Du kan till exempel sätta dit en lens flare.

Posted

[citat=Anhool]Du kanske får vänta mer än en dag innan du börjar härja om att folk inte hjälper dig.

Men jaja, jag ska försöka svara.

1. Ska och ska... Du bestämmer ju själv hur du vill att det ska se ut. Det är väll inte så svårt att testa sig fram?

2. Jag förstår inte riktigt frågan. Du får förklara bättre.

3. När ljussablarna träffar varandra brukar man ha en liten flash där dom möts. Du kan till exempel sätta dit en lens flare.[/citat]

Jo (på 2:an)... här är en bilder när dem håller lasersvärdet så jag menar.. (hittade på google så de är inte egna)

http://www.bluerocket.ca/Images/StarwarsE3Emperor.jpg

(alltså han håller bakom huvudet) och då delas ju svärdet av...... hur gör jag att få det såhär? Kan säga att jag använder mig av en bild av ett lasersvärd gjort i paintshop pro och lägger in i premier och vrider och vänder det...... SÅ HUR?

Posted

Errm, varför gör du det i Premire Pro? Exportera filmen som filmstrip så du kan göra ljussabeln i ditt bildhanteringsprogram. Om du gör det i PP med en färdig bild så kan du ju inte göra svärdet tjockare, tex när någon svingar det.

Det bästa sättet är helt klart afx men alla har ju inte det.

• 2 weeks later...
Posted

[citat=Anhool]Errm, varför gör du det i Premire Pro? Exportera filmen som filmstrip så du kan göra ljussabeln i ditt bildhanteringsprogram. Om du gör det i PP med en färdig bild så kan du ju inte göra svärdet tjockare, tex när någon svingar det.

Det bästa sättet är helt klart afx men alla har ju inte det.[/citat]

Nu har jag lyckats hitta programmet Ls maker och resultatet blev helt okej.. :P

Posted

[citat=Mannemoviemaker]Okejj... har lite frågor..

Mvh

Manne[/citat]

1. Ja så brukar jag göra i alla fall.

2. Om du använder AlamDV2 är det hur enkelt som helst. Annars, byt bara Layer och lägg till samma färg på båda ställena.