Jasto Postad 9 december 2005 Postad 9 december 2005 Hejsan ! Jag undrar bara hur man kan "fånga" en bild från en film som jag har gjort och bränt på en DVD skiva. Jag tänkte ha bilden till att göra DVD fodral till filmen. Hade jag haft filmen kvar i redigeringsprogrammet skulle det inte vara några problem men nu har jag inte detta ? Finns det något program eller hur gör man ? Jag körde filmen i windows player och tog print scrn och klistrade in i photoshop och det gick inte. 0 Citera
wääuu Postad 9 december 2005 Postad 9 december 2005 har du inte kvar filerna från redigeringsprogrammet då? men annars kanske du kan ta tillbaka filmen i programmet och exporta bilden därifrn... 0 Citera
Jasto Postad 9 december 2005 Författare Postad 9 december 2005 Hejsan! Det kanske man kan göra!?! Men har en hel del filmer så det kanske tar för lång tid. Finns det inga andra enklare sätt ??? 0 Citera
Tor nilsson Postad 9 december 2005 Postad 9 december 2005 låter kanske dum nu. Men i nödfall kan man väl köra filmen i datan för att sedan trycka print screen å trycka ctr-v i paint :) 0 Citera
simonrahnster Postad 9 december 2005 Postad 9 december 2005 Ladda ner programet Virtualdub (gratis) Leta efter .vob filer på din dvd från virtualdub och välj den som är störst (mb) (brukar oftast vara den största) Leta upp bilden i filmen du vill ha och sätt en "key-marker" (en av de svarta knapparna vid playknapparna) Sedan ska det bara vara att ta "Save bmp". Snabb beskrivning var detta. Ska du ha den som omslag, så blir upplösningen inget vidare så du vet... 0 Citera
Jasto Postad 9 december 2005 Författare Postad 9 december 2005 [citat=Tor nilsson]låter kanske dum nu. Men i nödfall kan man väl köra filmen i datan för att sedan trycka print screen å trycka ctr-v i paint :)[/citat] Tyvärr så får jag det inte att fungera från windows media player till paint eller photoshop. Kan inte förklara så testa och beskriv vad som händer. 0 Citera
Jasto Postad 9 december 2005 Författare Postad 9 december 2005 [citat=simonrahnster]Ladda ner programet Virtualdub (gratis) Leta efter .vob filer på din dvd från virtualdub och välj den som är störst (mb) (brukar oftast vara den största) Leta upp bilden i filmen du vill ha och sätt en "key-marker" (en av de svarta knapparna vid playknapparna) Sedan ska det bara vara att ta "Save bmp". Snabb beskrivning var detta. Ska du ha den som omslag, så blir upplösningen inget vidare så du vet...[/citat] Hejsan ! fick tyvärr det att ej att fungera, vet ej vad jag har gjort för fel. Kolla den bifogade bilden för felmeddelandet. Hinner inte testa vidare just nu, får göra det vid ett senare tillfälle. Tack för hjälpen så länge. 0 Citera
ash Postad 9 december 2005 Postad 9 december 2005 har du inte powerdvd? tryck på capture frame © och sen ctrl+v i paint 0 Citera
simonrahnster Postad 9 december 2005 Postad 9 december 2005 [citat=Jasto][citat=simonrahnster]Ladda ner programet Virtualdub (gratis) Leta efter .vob filer på din dvd från virtualdub och välj den som är störst (mb) (brukar oftast vara den största) Leta upp bilden i filmen du vill ha och sätt en "key-marker" (en av de svarta knapparna vid playknapparna) Sedan ska det bara vara att ta "Save bmp". Snabb beskrivning var detta. Ska du ha den som omslag, så blir upplösningen inget vidare så du vet...[/citat] Hejsan ! fick tyvärr det att ej att fungera, vet ej vad jag har gjort för fel. Kolla den bifogade bilden för felmeddelandet. Hinner inte testa vidare just nu, får göra det vid ett senare tillfälle. Tack för hjälpen så länge.[/citat] Sorry, borde förtydligat detta. Virtualdub-Mpeg2 måste du ha. Då ska du kunna importera. 0 Citera
Jasto Postad 9 december 2005 Författare Postad 9 december 2005 Hejsan! Tack så hemskt mycket för hjälpen, det funkar hur bra som helst nu! 0 Citera
Elion Postad 15 december 2005 Postad 15 december 2005 Jag vet inte om det har skrivits men har du Premiere är det bara att trycka Ctrl + shift + m på den valda delen av filmen, sen spara och skriva ut 0 Citera
ash Postad 16 december 2005 Postad 16 december 2005 [citat=Elion]Jag vet inte om det har skrivits men har du Premiere är det bara att trycka Ctrl + shift + m på den valda delen av filmen, sen spara och skriva ut[/citat] kan man öppna en filer från en dvd direkt i premiere? 0 Citera
Rogge Postad 16 december 2005 Postad 16 december 2005 [citat=ash]kan man öppna en filer från en dvd direkt i premiere?[/citat] Utan en plug-in som MPEG Pro så går det dåligt, väldigt dåligt. Även med MPEG Pro så är redigering av mpeg2-filer tålamodsprövande. 0 Citera
Rymd-musen_sune Postad 23 december 2005 Postad 23 december 2005 använd moviemaker och klicka på den lilla kameran länst till höger i uppspelnings rutan när du vill att den ska ta kort.......det är lättast av allt alla har sagt här .,.....tror dock att man måste ha ganska ny verision av moviemaker 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.