Gå till innehåll

Krigsfilm - Ryssland invaderar Sverige


Mixomatosis

Recommended Posts

Tjo!

Vi är ett gäng som jobbar med en krigsfilm. Som rubriken visar, handlar det om en rysk (eller sovjetisk) invasion av Sverige under en tidsperiod som vi inte valt ännu. Vi skulle vara tacksamma om någon ville ge konstruktiv kritik på vårt manus och story. Gärna förslag på scener och händelser. Observera att detta är vårt första nästan-seriösa projekt och att manusförfattande, kameravinklar och dylikt inte är 100% klart. Slutet kommer... i slutet! :) Enjoy!

Invasion 1.doc

Invasion 2.doc

Länk till kommentar
Share on other sites

Finns det någon direkt handling, det är mest lite soldater som går omkring och skjuter, Du måste nog tänka igenom vad filmen ska handla om och vad du vill komma till. Handlar det om en soldat som blir själv ute i skogen eller hur svenska generaler kommer på en taktik som dom ska besegra ryssarna med, kommer den fungera eller inte?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TimTom]Jag tycker att manuset var ganska ok, lite saker var väll värda att tänka över lite mer eller beskriva lite tydligare.

 

Fick du ideen ifrån Invasion Gotlan föresten? :P[/citat]

 

Ok, har du några exempel? Invasion Gotland har jag faktiskt redan fått frågan om :) Hade faktiskt ingen aning om det... Det är en liten värld

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=precision motion]Finns det någon direkt handling, det är mest lite soldater som går omkring och skjuter, Du måste nog tänka igenom vad filmen ska handla om och vad du vill komma till. Handlar det om en soldat som blir själv ute i skogen eller hur svenska generaler kommer på en taktik som dom ska besegra ryssarna med, kommer den fungera eller inte?[/citat]

 

Vi har suttit och spånat ihop lite grann om handlingen. Tanken från början var egentligen att det skulle vara ett löst plojprojekt men vi kände att vi faktiskt kunde göra det mer ordentligt. Handlingen ska bli mer tydlig i kommande manus.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Mixomatosis][citat=TimTom]Jag tycker att manuset var ganska ok, lite saker var väll värda att tänka över lite mer eller beskriva lite tydligare.

 

Fick du ideen ifrån Invasion Gotlan föresten? :P[/citat]

 

Ok, har du några exempel? Invasion Gotland har jag faktiskt redan fått frågan om :) Hade faktiskt ingen aning om det... Det är en liten värld[/citat]

 

Nja, storyn är nästan likadan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...